استراتژی جدید رنو به توقف تولید تلیسمان منجر خواهد شد!

​مدیرعامل رنو یعنی آقای لوکا دی مئو قصد دارد چهاردهم ژانویه از استراتژی جدید کمپانی رونمایی کند. این استراتژی «رنولوشن» (Renaulution) نام دارد و به نظر می‌رسد به موجب آن شاهد اعمال محدودیت در برخی حوزه‌ها یا حذف چند مدل از سبد محصولات کمپانی خواهیم بود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، مدیرعامل رنو یعنی آقای لوکا دی مئو قصد دارد چهاردهم ژانویه از استراتژی جدید کمپانی رونمایی کند. این استراتژی «رنولوشن» (Renaulution) نام دارد و به نظر می‌رسد به موجب آن شاهد اعمال محدودیت در برخی حوزه‌ها یا حذف چند مدل از سبد محصولات کمپانی خواهیم بود.

در رابطه با رنولوشون فعلا جزئیات چندانی در دست نیست، ولی آنطور که نشریه آلمانی Automobilwoche گزارش کرده، هدف اصلی این استراتژی کاهش هزینه‌ها است. این هدف به احتمال زیاد از طریق اقداماتی چون حذف برخی مدل‌های تولیدی محقق خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که کدام مدل‌های رنو به دنبال استراتژی جدید کمپانی باید کنار گذاشته شوند، ولی طبق گزارش نشریه آلمانی «آقای دی مئو می‌خواهد طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات رنو را حدود 30 درصد کاهش دهد.»

ناگفته پیداست احتمال حذف مدل‌هایی که فروش آنها نسبت به بقیه پایین‌تر است، بیشتر از بقیه خواهد بود. نگاهی به آمار فروش محصولات رنو نشان می‌دهد میزان استقبال از تالیسمان روند نزولی شدیدی داشته و بیش از 50 درصد کاهش یافته است. بد نیست بدانید سال گذشته تنها 16,405 دستگاه از این سدان سایز متوسط و زیبا در اروپا به فروش رسیده است. علاوه‌بر تالیسمان، مدل‌های دیگری مثل اسپیس (Espace) و سنیک (Scenic) نیز با خطر حذف از خطوط تولید مواجه هستند.

بر اساس گزارش نشریه آلمانی، استراتژی جدید رنو شامل محدودیت‌های دیگری نیز خواهد بود. اجتناب از تکنولوژی‌هایی که در کوتاه‌مدت امکان استفاده از آنها وجود ندارد، یکی از این محدودیت‌ها به مشار می‌رود.

در کنار این، سیاست‌های رنو در مقیاس جهانی با نگاهی دقیق‌تر به واقعیت‌ها تدوین خواهد شد، چرا که گفته می‌شود آقای دی مئو پذیرفته گسترش جغرافیایی دامنه فعالیت‌های کمپانی، تاکنون اهداف مورد انتظار را برآورده نکرده است. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند وابستگی بیشتر رنو به شرکای داخلی در کشور چین، از جمله نتایج این اقدام خواهد بود.

خودروساز فرانسوی کماکان به ائتلافی که با نیسان و میتسوبیشی دارد، وفادار باقی خواهد ماند، زیرا به اعتقاد آقای دی مئو در صورت فروپاشی، هر سه برند بزرگ به «لیگ دسته دوم سازندگان خودرو» سقوط خواهند کرد. مدیرعامل رنو به پروژه‌های مشترکی که این ائتلاف ژاپنی-فرانسوی دارد نیز اشاره داشته و آن را دیگر دلیل وفاداری اعلام کرده است.

در زمان فعلی معلوم نیست منظور آقای دی مئو از پروژه‌های مشترک دقیقا چه چیزهایی می‌تواند باشد، ولی به احتمال زیاد آنها با پیشرانه‌های الکتریکی و ارائه مدل‌های برقی مرتبط هستند. چندی پیش رنو از کانسپتی به نام مگان eVision پرده‌برداری کرد. این کانسپت برقی که طراحی آن شبیه به مدل‌های خیابانی است، سال 2021 راهی بازار می‌شود. آقای دی مئو در زمان معرفی گفته بود مگان eVision تا 95 درصد آماده تولید بوده و بدون تغییرات بنیادین ظاهری به فروش خواهد رسید.

مقامات برند آلپین (آلپاین) نیز که زیرمجموعه رنو است، اعلام کرده‌اند به دنبال توسعه خودروهای الکتریکی قدرتمند هستند. احتمالا این کمپانی در ساخت این مدل‌ها از پلتفرم نیسان آریا بهره خواهد برد.