سایت خبری طلا

تک خال شاسی بلند سوبارو در ایران!

منبع: سایت طلا


سوبارو در طراحی فارستر تلاش کرده تا اصالت مکعبی‌شکل آن را در طول زمان حفظ کند. از این‌رو اولین چیزی که در مواجهه با فارستر به ذهن‌تان خطور می‌کند زدن به دل جاده و دشت است! طراحی جلوی آن شبیه جک S۵ و طراحی عقب ترکیبی از جیلی امگرند X۷ و سانگ یانگ تیوولی است. پس چندان با آن احساس غریبی نخواهید کرد.


به گزارش موبوایران، سوبارو در طراحی فارستر تلاش کرده تا اصالت مکعبی‌شکل آن را در طول زمان حفظ کند. از این‌رو اولین چیزی که در مواجهه با فارستر به ذهن‌تان خطور می‌کند زدن به دل جاده و دشت است! طراحی جلوی آن شبیه جک S۵ و طراحی عقب ترکیبی از جیلی امگرند X۷ و سانگ یانگ تیوولی است. پس چندان با آن احساس غریبی نخواهید کرد.

فارستر در بازار‌های بین‌المللی اس‌یووی محبوبی است. نسل چهارم این خودرو توانست آمار فروش ۱۴۸ هزار دستگاه را در سال ۲۰۱۳ به ثبت برساند. این رقم در نسل پنجم و سال ۲۰۱۹ به ۲۲۷ هزار دستگاه افزایش یافت. شاید شناخته‌بودن آن در سطح جهانی بود که سیف‌خودرو را در سال ۹۳ واداشت که آن را به همراه سدان لگاسی وارد کشور کند.

روزنامه هفت صبح در ادامه نوشت: اما واردات محدود، قیمت بالا، خدمات پس از فروش ضعیف و تحریم‌ها باعث شدند که سوبارو نتواند در ایران آن‌گونه که باید و شاید بدرخشد و سیف‌خودرو هم به سراغ بیسو و SWM رفت. طراحی فارستر در زمان خود طراحی روزآمد و مدرنی بود. اما الان و با آمدن سوباروی نسل پنجم، پیشرفت هیوندای و کیا و حضور پرقدرت چینی‌هایی مانند هاوال و جک این طراحی کمی قدیمی به نظر می‌رسد.

سوبارو در طراحی فارستر تلاش کرده تا اصالت مکعبی‌شکل آن را در طول زمان حفظ کند. از این‌رو اولین چیزی که در مواجهه با فارستر به ذهن‌تان خطور می‌کند زدن به دل جاده و دشت است! طراحی جلوی آن شبیه جک S۵ و طراحی عقب ترکیبی از جیلی امگرند X۷ و سانگ یانگ تیوولی است. پس چندان با آن احساس غریبی نخواهید کرد.

در داخل کابین، اما با کنسول و داشبوری ساده روبه‌رو هستیم که خودرو‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی را به ذهن تداعی می‌کنند! حتی صفحه نمایش لمسی در مدل‌های پایه وجود ندارند و برای افزودن آن باید بیشتر هزینه کنید. البته کیفیت سیستم صوتی سوبارو شبیه مزدا ۳ و عالی است. نقطه قوت فارستر در این بخش فضای جادار، صندلی‌های بزرگ و صندوق بار ۲۱۱۵ لیتری عقب نسبت به رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ است.

نسخه‌های وارد شده به ایران، مجهز به موتور ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی هستند که نهایت قدرت ۱۷۰ اسب‌بخار در ۵۸۰۰ دور و ۲۳۵ نیوتن‌متر در ۴۱۰۰ دور را ارائه می‌دهد. این شاسی‌بلند ژاپنی مجهز به گیربکس CVT است و نمونه موجود در ایران، می‌تواند در مدت زمانی بین ۱۰ الی ۱۱ ثانیه، بستگی به شرایط، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

شتاب نسخه‌های بالاتر که مجهز به موتور توربوشارژر دو لیتری هستند، در حدود ۷٫۵ ثانیه است که البته در ایران عرضه نشده است. مصرف سوخت ترکیبی سوبارو فارستر، در حدود هشت لیتر به ازای هر ۱۰۰کیلومتر در حالت ترکیبی است و این بنزین را با استاندارد آلایندگی یورو ۶ می‌سوزاند. سوبارو فارستر نیز با کسب پنج ستاره ایمنی از EuroNCAP و بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل سرعت در سرازیری و پایداری خودرو، ترمز اضطراری کمکی و هشت کیسه هوا، خیال سرنشین را از بابت ایمنی راحت می‌کند. سوبارو فارستر مدل ۲۰۱۴ را می‌توانید در بازه قیمتی ۷۳۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان در بازار خودرو پیدا کنید. بازه قیمتی‌ای که در آن گزینه‌های موجود چری تیگو ۷، پژو ۲۰۰۸، رنو داستر کارکرده، فوتون ساوانا و ام‌وی‌ام X۵۵ هستند.