از 8 دسامبر ، توسعه دهندگان همه برنامه های iOS مجبور شده اند گزارشی حریم خصوصی ارائه دهند که حاوی اطلاعاتی از جمله داده هایی است که هر برنامه از کاربران iOS به آنها دسترسی دارد. که شامل داده های موقعیت مکانی ، مخاطبین ، عکس ها و تاریخچه مرورگر است. جالب اینجاست که گوگل از 7 دسامبر هیچ یک از برنامه های iOS خود را به روز نکرده است ، این بدان معناست که گوگل نتوانست مهلت ارسال گزارش حریم خصوصی مورد نیاز برنامه های iOS خود را به اپل برساند.
در اواخر ماه نوامبر ، اپل توضیح داد که توسعه دهندگان برنامه در رابطه با حریم خصوصی برنامه های خود چه چیزی را باید به اپل ارسال کنند. "App Store به زودی به کاربران کمک می کند قبل از بارگیری برنامه در هر پلتفرم Apple ، اقدامات حریم خصوصی یک برنامه را مطالعه کنند. در صفحه محصول هر برنامه ، کاربران می توانند در مورد برخی از انواع داده هایی که برنامه ممکن است جمع آوری کند ، و اینکه آیا این داده ها برای ردیابی آنها استفاده می شود یا نه. اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، اطلاعات حریم خصوصی برنامه خود را در App Store Connect وارد کنید.
Google طی یک یا دو هفته آینده اطلاعات مربوط به چگونگی جمع آوری داده های برنامه های iOS از کاربران اپل را به اپل ارسال می کند - گوگل سرانجام برنامه های iOS خود را به روز می کند تا خواسته های اپل درباره حریم خصوصی را برآورده کند
در ابتدا ، برخی تصور می کردند که گوگل این برنامه را برای اطمینان از عدم نیاز به اطلاعات لازم برای اپل ارائه داده است. اکنون Google آماده است این شایعات را آرام کند و به اپل می گوید که چگونه داده های مشتریان App Store را جمع آوری می کند و چگونه برای ردیابی آنها استفاده می شود. بنابراین اگر گوگل سعی در موضع گیری در برابر اپل نداشت ، پس چرا گوگل پس از 7 دسامبر نتوانست برنامه های iOS خود را به روز کند؟ پاسخ ساده است. گوگل پس از پایان مهلت مقرر دو برنامه خود را به روز کرد اما داده های مورد نیاز را برای اپل ارسال نکرد.
سخنگوی گوگل روز سه شنبه گفت که هفته آینده یا هفته بعد برچسب های حفظ حریم خصوصی را به برنامه های خود اضافه می کند.