اینتل از پردازنده های سری H نسل یازدهم خود رونمایی کرد!

کنفرانس CES 2021 اینتل بسیار شلوغ بود زیرا این شرکت تعداد زیادی از سیستم عامل ها و محصولات جدید خود را رونمایی کرد. اینتل می گوید با استفاده از...

خبر را برای من بخوان

اینتل از پردازنده های سری H نسل یازدهم خود رونمایی کرد!


کنفرانس CES 2021 اینتل بسیار شلوغ بود زیرا این شرکت تعداد زیادی از سیستم عامل ها و محصولات جدید خود را رونمایی کرد. اینتل می گوید با استفاده از هسته های با کارایی بالا همراه با هسته هایی با کارایی بالا ، از معماری ترکیبی مشابه ARM BIG.little استفاده می کند. با این حال ، اینتل می خواهد این پلتفرم به جای تمرکز روی سیستم عامل های تلفن همراه ، پایه پردازنده های دسک تاپ و نوت بوک آینده باشد.

این تراشه ها احتمالاً در نیمه دوم سال جاری وارد بازار می شوند و از نسخه بهبودیافته 10nm فرایند تولید SuperFin استفاده می کنند و بر خلاف سایر سیستم عامل های اعلام شده امروز ، Alder Lake بخشی از پردازنده های نسل 12 اینتل خواهد بود.
در پردازنده های مرکزی 11th Gen ، اینتل پردازنده های Tiger Lake 35W و 45W خود را برای لپ تاپ ها به نوعی به سخره گرفته بود. آنها اساساً نمونه های 15W و 35W Tiger Lake هستند اما به ترتیب به 35W و 45W افزایش یافته اند و آنها را قادر می سازند تا به سرعت 5.0 گیگاهرتز برسند. آنها حداکثر 8 هسته و ویژگی مانند Thunderbolt 4 ، Wi-Fi 6 / 6E و PCIe Gen 4 ارائه می دهند تا از پردازنده های گرافیکی اختصاصی با عملکرد بالا پشتیبانی کنند.

اینتل برای علاقه مندان به رایانه های رومیزی ، پردازنده Rocket Lake Core i9-11900K خود را که از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و با افزایش IPC (دستورالعمل های مربوط به هر چرخه) به میزان نوزده درصد به نوعی خود را بالاتر از رقیب خود یعنی AMD نشان دهد.


و سرانجام ، اینتل Tiger Lake را برای مصرف کنندگان تجاری که محصولات خود را به دو دسته vPro و Evo vPro تقسیم می کند ، معرفی کرد. مورد دوم در واقع vPro به علاوه پلتفرم فعلی Evo اینتل است. هر دو ویژگی معمولاً امنیتی و تجاری را معمولاً ارائه می دهند. انتظار می رود همه محصولات جدید در این سه ماه به جز Alder Lake عرضه شوند - آنها در نیمه دوم سال جاری وارد بازار می شوند.