به گزارش موبوایران، مالک خودرو بیامو 730d در انگلستان توانست مسافتی حدود ۱،۴۵۰ کیلومتر را با یک باک گازوئیل طی کند. متوسط مصرف سوخت خودرو در این سفر ۵/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بود.
از زمانیکه رسوایی دیزلگیت (Dieselgate) فولکسواگن در سطح جهانی منتشر شد، تاکنون گازوئیل کلمهی کثیف و ناپسندی در نزد بیشتر افراد بهشمار میرود. در سالهای اخیر، کشف شده است که بسیاری از پیشرانههای احتراقیتراکمی بیشتر از مقررات گازهای مضر منتشر میکنند و این اساسا بهمعنی پایانیافتن روزهای خوش پیشرانه دیزلی است. بهگزارش موتوروان، درحالیکه پیشرانههای دیزل در ایالات متحده بهعنوان گزینهای محبوب شناخته نمیشوند، تولیدکنندگان اروپایی هنوزهم پیشرانههای دیزلی بسیار کارآمد و پویا تولید میکنند.
پیشرانه دیزلی ۶ سیلندر خطی بیامو B57 یکی از نمونههای بسیار مناسب بهشمار میرود. این پیشرانه با وجود حجم سهلیتری و بسته به تعداد توربوشارژر، بین ۲۶۵ تا ۴۰۰ اسببخار قدرت تولید میکند. اگر مدلهای هیبریدی را در نظر نگیریم، بهراحتی میتوان آن را در میان پیشرانههای احتراقی بیامو سری ۷ یکی از مدلهای مقرونبهصرفه بهحساب آورد؛ اما دلیل این موضوع چیست؟
یک روز صبح، آشیلز خودرو خود را به پمپ بنزین برد و آن را با ۷۸ لیتر گازوئیل سوپر و باکیفیت پر کرد. او سفری اطراف کشور خود آغاز و سعی کرد بیامو لوکس خود با محدودهی سرعتی رانندگی کند که بیشترین کارآیی را دارد. در این نمونهی خاص، بهنظر میرسد که سرعت متوسط خودرو باید تقریبا ۷۰ مایلبرساعت (۱۱۲ کیلومتربرساعت) باشد.
نتیجه چه شد؟ آشیلز موفق شد مسافتی بیش از ۹۰۰ مایل (۱،۴۵۰ کیلومتر) را بدون سوختگیری طی کند و رایانهی پردازنده در بیامو سری ۷ عدد ۵۲/۷ مایل در هر گالن (طبق استاندارد انگلستان) را نشان میدهد؛ یعنی حدود ۴۳/۸۸ مایل در هر گالن (برای ایالات متحده) یا ۵/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر. این نتیجه کاملا شگفتانگیز است و مهم نیست که کارشناسان دربارهی سوخت دیزل به شما چه میگویند.