کمپانی مرسدس با C63 جدید هواداران را در بهت و حیرت فرو برد!
آوریل 2018 مدیر وقت مرسدس AMG یعنی آقای توبیاس موئرس با بیان اینکه نسل بعدی C63 به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهد شد، هواداران کمپانی را در بهت و حیرت فرو برد
به گزارش موبوایران، آوریل 2018 مدیر وقت مرسدس AMG یعنی آقای توبیاس موئرس با بیان اینکه نسل بعدی C63 به پیشرانه هیبریدی مجهز خواهد شد، هواداران کمپانی را در بهت و حیرت فرو برد. وی در آن مقطع دلیل این مساله را «قوانین سختگیرانه زیستمحیطی» اعلام کرده بود. در اکتبر 2019 درجه بهتزدگی طرفداران بیشتر شد، چرا که برخی رسانهها ادعا کردند C63 جدید به جای موتور 8 سیلندر کنونی، با موتور چهار سیلندر به فروش خواهد رسید!
کریستین فروح (Christian Früh) مهندس ارشد نسل جدید C کلاس (اتاق W206) در مصاحبه با Car and Driver به جزئیات جالبی از این خودرو پرداخته و با تایید شایعات، از تجهیز C63 بعدی به موتور چهار سیلندر خبر داده است. بر اساس صحبتهای آقای فروح، C کلاس W206 کماکان به سیستم انتقال قدرت به محور عقب وفادار باقی خواهد ماند تا هندلینگ و قدرت مانورپذیری آن همچون سابق در سطحی بالا قرار داشته باشد. این خودرو بر مبنای پلتفرمی مشترک با S کلاس توسعه مییابد.
آنطور که آقای فروح در مصاحبه خود اشاره کرده، تمامی نسخههای مختلف C کلاس W206 – از جمله نسخههای AMG – با موتور چهار سیلندر راهی بازار خواهند شد. هنوز مشخص نیست که آیا کد C43 به C53 تغییر مییابد یا خیر، اما آنچه مسلم است اینست که هیچ کدام از آنها با موتور V6 تولید نمیشود.
به گفته Car and Driver پیشرانه هیبریدی نسخه پرچمدار C63 در مجموع قدرتی بیش از 500 اسب بخار خواهد داشت. بد نیست بدانید موتور V8 نسل فعلی C63 قدرتی در حدود 480 اسب بخار تولید میکند. نکته مهم دیگر اینکه هر چند نسل کنونی C کلاس برخلاف انتظار در برخی بازارها از جمله اروپا، با گیربکس دستی نیز قابل انتخاب است، ولی نسل بعدی صرفا با گیربکس خودکار 9 سرعته به دست مشتریان خواهد رسید.
شاید بدانید مرسدس بنز برخی از موتورهای خود را با همکاری رنو توسعه میدهد. مهندس ارشد پروژه C کلاس جدید تاکید کرده همه تریمهای این نسل، از موتورهایی که صفر تا صد آنها توسط خود مرسدس بنز توسعه پیدا کرده، سود خواهند برد. همچنین در نسخههای توربو، به جای توربوشارژرهای رایج، از توربوشارژر الکتریکی استفاده خواهد شد تا خبری از تاخیر یا لگ نباشد.
احتمال میرود پیش از C کلاس، توربوشارژر الکتریکی برای اولین بار با مدل GT73e به محصولات مرسدس راه پیدا کند. گفته میشود این سوپر اتومبیل هیبریدی شارژی قدرتی بالغ بر 800 اسب بخار خواهد داشت.
شایان ذکر است مرسدس بنز C کلاس W206 در 23 فوریه (5 اسفند) پردهبرداری شده و فروش آن از ماههای آتی کلید خواهد خورد. این خودروی محبوب علاوهبر اتاق سدان، در قالب اتاق استیشن و مدلی با ارتفاع بیشتر از سطح زمین (موسوم به All-Terrain) نیز راهی بازار خواهد شد. انتظار میرود نسخههای C43/C53 و C63 AMG از سال آینده به فروش برسند.