رونمایی از نیسان قشقایی ۲۰۲۱ با ظاهری مدرن تر+تصاویر

نیسان قشقایی ۲۰۲۱ با طراحی به‌روز شده، کابین جادارتر و سیستم بهبودیافته‌ی اطلاع‌رسانی و سرگرمی رونمایی شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، نیسان قشقایی ۲۰۲۱ با طراحی به‌روز شده، کابین جادارتر و سیستم بهبودیافته‌ی اطلاع‌رسانی و سرگرمی رونمایی شد.

نیسان قشقایی (Nissan Qashqai) جدید که در آمریکا با نام «روگ اسپرت» (Rogue Sport) شناخته می‌شود، طراحی مدرن‌تری پیدا کرده و همان چراغ‌هایی است که قبلا از این هم در تصاویر پیش‌نمایش دیده شده بود و از یک طراحی شکسته بهره می‌برند. چراغ‌های جلوی خودرو از شبکه‌ی تمام LED بهره می‌برد که بسته به شرایط جاده نور خودرو را تنظیم می‌کند.

بدنه هم نسبت به مدل‌های قبلی دارای لبه‌های تیز بیشتری است و ابعاد بزرگتری هم دارد به طوری که ۳۵ میلی‌متر کشیده‌تر، ۳۲ میلی‌متر عریض‌تر و ۲۵ میلی‌متر بلندتر است. علاوه بر بزرگتر شدن بدنه، چرخ‌های ۲۰ اینچی هم به صورت اختیاری برای این کراس‌اوور جدید نیسان دردسترس خواهد بود که در صورت انتخاب یک سیستم انتقال قدرت «مک‌فرسون» (MacPherson) امکان رانندگی نرم‌تر را فراهم می‌کند. این خودرو همچنین در ۵ ترکیب رنگی برای مشتریان عرضه می‌شود.

درون خودرو جای پای عقب ۲۸ میلی‌متر افزایش یافته و همچنین فضای بیشتری بین صندلی راننده و سرنشین جلو وجو دارد و سقف هم ۱۵ میلی‌متر بالاتر قرار گرفته است. فصای بار هم در نیسان قشقایی ۲۰۲۱ افزایش یافته و ۵۰ لیتر گنجایش بیشتری دارد که به لطف پایین‌تر رفتن کف صندوق عقب و به‌روزرسانی سیستم تعلیق عقب ممکن شده است.

فضای داخلی فراتر از ظرفیت بیشتر، دارای سطوح لمسی بهتر و نرم‌تری هم هست و صفحه‌ی تعویض دنده‌ی مطلوب‌تری دارد. در داشبورد این خودرو یک نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای راننده جای گرفته و سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی خودرو هم در نسخه‌ی استاندارد دارای یک نمایشگر ۹ اینچی است که از اندروید اتو و کارپلی اپل پشتیبانی می‌کند و با هزینه‌ی بیشتر به ۱۰٫۸ اینچ ارتقا می‌یابد. نیسان قشقایی ۲۰۲۱ همچنین از سیستم کمک رانندگی ProPilot و ایمنی بیشتر بهره می‌برد.

گزینه‌های زیادی برای نوع پیشرانه در دسترس نیست و نسخه‌ی دیزلی وجود ندارد. نیسان قشقایی جدید دارای یک موتور نیمه‌هیبریدی ۱٫۳ لیتری توربوشارژر بنزینی است که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و در نسخه‌ی قدرتمندتر ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در هر دو مورد نیرو از طریق جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌های جلو هدایت می‌شود.

در مدل تغییر پیوسته‌ی قدرت (CVT) با دنده‌ی خودکار امکان انتخاب بین نسخه‌های چرخ جلو متحرک و چهار چرخ متحرک وجود دارد. این نسخه‌ها مجهز به سیستم «ایکس‌ترونیک» (Xtronic) هستند که از موتور ۱.۳ لیتری با ۱۵۶ اسب بخار استفاده می‌کند اما گشتاور آن ۱۷۰ نیوتن متر است.

نسخه‌ی الکتریکی خودرو هم شامل سیستم «ای-پاور» (e-Power) می‌شود که نسخه‌ی به‌روزشده‌ی سیستمی است که پیش از این در «نیسان نوت» (Nissan Note) ژاپن نصب شده بود. این نسخه از یک موتور ۱٫۲ لیتری به موتور ۱٫۵ لیتری تغییر می‌کند تا بتواند در مجموع ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در این خودرو از موتور احتراقی تنها برای تولید برق استفاده می‌شود زیرا چرخ‌ها توسط موتور الکتریکی به گردش درمی‌آیند و این خودرو مانند خودروی «لیف» (Leaf) تنها دارای یک پدال است. اما نکته‌ی منفی آن است که سیستم چهار چرخ متحرک (AWD) ندارد.

با وجود افزایش اندازه‌ی نیسان قشقایی ۲۰۲۱ پلتفرم CMF-C به مهندسان امکان داده تا وزن خودرو را در بخش‌های لازم کاهش دهند. برای نمونه در عقب با بهره‌گیری از یک ماده‌ی کامپوزیتی ۲٫۶ کیلوگرم سبک‌تر است و استفاده از آلومینیوم در درها، گلگیرهای جلو و کاپوت هم باعث کاهش ۲۱ کیلوگرم شده است و بدین ترتیب قشقایی جدید در مجموع ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر و ۴۱ درصد مقاوم‌تر است قبل است.

به گفته‌ی نیسان، فروش این شاسی‌بلند جمع‌وجور امسال از اروپا آغاز می‌شود و عرضه‌ی آن با نام «روگ اسپرت» در آمریکا هم در آینده اعلام خواهد شد. باید دید رونمایی از نیسان قشقایی ۲۰۲۱ چقدر می‌تواند به بهبود فروش این شرکت ژاپنی کمک کند.