ایلان ماسک از کشنده برقی با باتری ۵۰۰ کیلووات ساعتی خبر داد
ایلان ماسک در پادکست اخیری که توسط جو روگان تهیه شده، به جزئیات جالبی در رابطه با شرایط کنونی تسلا و مدلهای آتی آن اشاره کرده است.
به گزارش موبوایران، ایلان ماسک در پادکست اخیری که توسط جو روگان تهیه شده، به جزئیات جالبی در رابطه با شرایط کنونی تسلا و مدلهای آتی آن اشاره کرده است. ظرفیت باتری کشنده سنگین تسلا (Semi) یکی از موضوعاتی است که آقای ماسک به آن پرداخته؛ به گفته مدیرعامل خودروساز کالیفرنیایی، این کشنده برقی با باتری ۵۰۰ کیلووات ساعتی عرضه خواهد شد. او در این باره اظهار کرده:
«شما احتمالا به یک پک 500 کیلووات ساعتی نیاز خواهید داشت. باتری به کار رفته در مدل S و X ظرفیتی برابر با 100 کیلووات ساعت دارد و در تسلا Semi شاید پک 500 کیلووات ساعتی نصب شود.»
پیشبینی میشود پک باتری 500 کیلووات ساعتی انرژی بخش نسخه 150 هزار دلاری از کشنده سنگین تسلا باشد. این نسخه خواهد توانست با شارژ کامل چیزی در حدود 300 مایل (480 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. برخی کارشناسان بر این باور هستند، کمپانی تسلا نسخه 180 هزار دلاری از کشنده سنگین خود را با باتری 800 یا 900 کیلووات ساعتی عرضه کند. برد حرکتی این نسخه 500 مایل (800 کیلومتر) تخمین زده میشود.
بد نیست اشاره کنیم کشنده سنگین تسلا به باتری جدید 4680 مجهز خواهد بود. فرایندهای مهندسی این کشنده تمام شده و تولید آن از اواخر سال 2021 در مجموعه گیگا تگزاس که اکنون در حال ساخت است، آغاز خواهد شد. بر اساس شایعات، تسلا در نظر دارد امسال حدود 2,500 دستگاه از کشنده پر سر و صدای خود را راهی بازار کند؛ همچنین گفته میشود این خودرو به اولین محصول کاملا خودران تسلا تبدیل خواهد شد.
ناگفته نماند به غیر از تسلا Semi، ایلان ماسک در مصاحبه اخیر خود از مدلهای دیگری چون رودستر و سایبرتراک نیز صحبت کرده است. وی باز هم از قابلیت ارتفاع گرفتن نسل بعدی رودستر و معلق ماندن آن در فاصله یک متری از زمین حرف زده و افزوده تمام تلاشش را میکند تا این اتفاق بیفتد.
مدیرعامل تسلا به پیکاپ جنجالی سایبرتراک نیز اشارهای داشته و گفته نسخه تولیدی این خودرو 3 درصد کوچکتر از مدل رونمایی شده خواهد بود.