به گزارش موبوایران، برنامه های تلفن از طریق ردیابی مکان چه مقدار اطلاعات شخصی جمع آوری می کنند؟ برای پاسخ به این سوال، دو محقق با استفاده از برنامه مخصوص مطالعه میدانی را انجام دادند.
محققان از طریق اپلیکیشن به کار رفته در مطالعه خود قادر به شناسایی نوع اطلاعات شخصی این برنامه و حساسیت در مورد حریم خصوصی کاربران شدند.
کاربران عمدتا از پیامدهای حریم خصوصی و برخی از مجوزهایی که به برنامه ها و خدمات اعطا می کنند، به ویژه در مورد ردیابی اطلاعات مکانی بی اطلاع هستند.
تکنیک های یادگیری ماشین، اطلاعات حساسی مانند محل زندگی کاربران، عادت ها، علایق، اطلاعات جمعیتی و اطلاعات مربوط به شخصیت کاربران را فراهم می کنند.
این اولین مطالعه گسترده ای است کهدر مورد داده های ردیابی مکان انجام شده است. در نتیجه، این مطالعه همچنین نشان می دهد که چگونه جمع آوری چنین اطلاعاتی می تواند نقض حریم خصوصی کاربران باشد.
به همین منظور محققان یک برنامه تلفن همراه(TrackingAdvisor) ایجاد کردند که به طور مداوم مکان کاربر را جمع آوری می کند. برنامه از طریق داده های موقعیت مکانی، می تواند اطلاعات شخصی را استخراج کند و از کاربران می خواهد که در مورد صحت این اطلاعات بازخورد دهند و همچنین از لحاظ حساسیت به حریم خصوصی، ارتباط آنها را ارزیابی کنند.
69 کاربر در این مطالعه شرکت کردند و حداقل دو هفته از TrackAdvisor استفاده کردند. این برنامه بیش از 200هزار مکان را ردیابی کرد، تقریباً 2500 مکان را شناسایی و تقریباً 5000 اطلاعات شخصی مربوط به جمعیت و شخصیت را جمع آوری کرد. در میان داده های جمع آوری شده، کاربران دریافتند که حساس ترین اطلاعات مربوط به بهداشت، وضعیت اقتصادی-اجتماعی ، قومیت و مذهب بوده است.
به گفته محققان تجزیه و تحلیل هایی از این دست راه را برای طراحی سیستم های تبلیغاتی هدفمند هموار می کند و به کاربران کمک می کند از حریم خصوصی خود محافظت کنند، به ویژه در مورد داده هایی که حساس تر هستند.