به گزارش موبوایران، انتقال به استاندارد آلایندگی یورو 5 برای ام وی آگوستاهای Brutale و Dragster، سبب تغییرات الکترونیکی و طراحی در آنها شده که این موتور سیکلتهای سه سیلندر را برای راندن، جذابتر میکند. سری Brutale از سال 2001 که به عنوان نسخه جدید F4 750 معرفی شد، موفقیت تجاری قابل توجهی به دست آورد و حالا شاهد معرفی نسل تازه این موتورسیکلت جذاب هستیم که عملکرد ویژه ای را ارائه می دهد.
موتور سه سیلندر 798 سی سی با میل لنگ چرخان، قدرت اسمی 140 اسب بخاری را در دور موتور 12,300 rpm تولید میکند.
واحد اینرسی شش محوره جدید (IMU) که توسط کمپانی e-Novia واقع در میلان ایتالیا ساخته شده است، در ام وی آگوستاهای جدید به کار میرود. این همان شرکتی است که اپلیکیشن MV Ride را هم برای ام وی آگوستا طراحی کرده بود.
راکب در مقابل خود، نمایشگر 5.0 اینچی TFT جدید با قابلیت اتصال بلوتوث و ردیاب ماهوارهای و GPS را میبیند. همچنین چراغهای LED در جلو به چشم میخورند که روشن کردن زاویههای کناری را انجام میدهند و از سوی واحد IMU هدایت میشوند.
از دیگر تغییرات 2021 در این موتور سیکلتها، طراحی دوباره فریم استیل بدنه با مقاومت بیشتر و تنظیم مجدد سیستم تعلیق با فنرهای قابل تنظیم و میلههای ضربه گیر در عقب را میتوان نام برد.
در نسخه RR SCS به عنوان تیپ فول، با سیستم کلاچ هوشمند مواجهایم که نیاز به گرفتن کلاچ در هنگام روشن و خاموش کردن موتور را از بین میبرد.
مدل Dragster هم تغییرات مشابهی با Brutale را تجربه کرده است و جالب اینجاست که این مدل هم دقیقا در سه تیپ Rosso، RR و RR SCS به دست خریداران میرسد.
البته ام وی آگوستا برای Dragster، یک تیپ سفارشی با نام RC SCS هم در نظر گرفته که تولید آن به 200 دستگاه محدود میشود.
وزن خالص این موتور، به 168 کیلوگرم میرسد که 7 کیلوگرم سبکتر از سایر مدلهای Brutale و Dragster است. RC SCS همچنین میتواند با کیت ریسینگ همراه شود که شامل ECU سفارشی و سیستم اگزوز سفارشی است که قدرت موتور را به 150 اسب بخار در دور 12,800 rpm میرساند.
در حالی که وزن خالص آن هم به 160 کیلوگرم کاهش یافته است!
قیمت این موتور سیکلتهای ایتالیایی از 13,400 یورو برای Brutale و 14,900 یورو برای Dragster استارت میخورد.