آمازون آیکن اپلیکیشن خود را به خاطر شباهت با سبیل هیتلر تغییر داد

آمازون چند وقت پیش آیکن اپلیکیشن فروشگاه خود را تغییر داد و ترکیبی از لوگوی معروف لبخند این شرکت و یک نوار چسب آبی رنگ را که بالای آن قرار گرفته بود انتخاب کرد

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، آمازون چند وقت پیش آیکن اپلیکیشن فروشگاه خود را تغییر داد و ترکیبی از لوگوی معروف لبخند این شرکت و یک نوار چسب آبی رنگ را که بالای آن قرار گرفته بود انتخاب کرد. ولی عده‌ای اعتقاد داشتند که این آیکن شبیه سبیل مشهور آدولف هیتلر، رهبر نیروهای نازی آلمان است. حالا آمازون آیکن خود را کمی تغییر داده تا این شباهت را از بین ببرد.

آمازون در گفتگو با بی‌بی‌سی تایید کرد که این آیکن پیش از تغییر در چند کشور به نمایش درآمده بود. «ویکی بولن» مدیر شرکت برندینگ «کولی پورتر بل» در همین خصوص می‌گوید: «تصویرسازی نوار چسب لوگوی آمازون بلافاصله ما را به یاد سبیل هیتلر می‌اندازد، چون شکل و شمایل این سبیل تا ابد در [ناخودآگاه] ذهن ما حک شده است.»

آیکن جدید اپ آمازون با الهام از بسته‌بندی محصولات این شرکت طراحی شده که در بالای آن نوار چسبی به رنگ آبی قرار گرفته است. آمازون می‌گوید: «ما این آیکن جدید را طوری طراحی کردیم تا حس انتظار، هیجان و لذتی را در ذهن تداعی کند که مشتریان در هنگام خرید آن را تجربه می‌کنند؛ درست مثل زمانی که بسته‌های ما را در مقابل درب منازل خود می‌بینند.»

آیکن قدیمی در سمت چپ و آیکن جدید در سمت راست

«لورا ولدون» موسس شرکت طراحی «استودیو LWD» می‌گوید: «برندها همواره لوگوی خود را دستکاری می‌کنند و تغییر می‌دهند. این اتفاق به خوبی نشان می‌دهد که آمازون به حرف مشتریانش گوش می‌کند. واضح است که مدیران آمازون به واکنش مشتریان این شرکت اهمیت می‌دهند و آن‌ها را مهم‌ترین اولویت خود می‌دانند.»

چهره آدولف هیتلر، رهبر نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم، آن چنان شناخته‌شده و آشناست که مردم با کوچک‌ترین شباهت‌هایی حتی از طریق اشیا بی‌جان می‌توانند به یادش بیفتند. پیش‌تر هم نمونه‌هایی از مشابهت اتفاقی علائم و ابزارهای نازی‌ها مشاهده شده بود. در سال ۲۰۰۲ برند ورزشی Umbro کفشی را با اسم سیکلون وارد بازار کرد. این اسم که یادآور گاز سمی نیروهای نازی و عامل قتل میلیون‌ها نفر در سراسر اروپا بود، انتقادات زیادی را در پی داشت.