به گزارش موبوایران، این طور که پیداست استون مارتین برای فصل ۲۰۲۱ رقابتهای فرمول یک برنامههای گستردهای دارد و اکنون از خودروی مسابقهای جدید خود با بهبود آیرودینامیکی رونمایی کرده است.
پس از تغییر برند تیم «ریسینگ پوینت» (Racing Point)، اکنون کمپانی استون مارتین از خودروی مسابقهای تازهی خود با نام AMR21 رونمایی کرده است. این خودرو رنگ سبز مسابقهای بریتانیایی را که مدتها انتظار آن میرفت، به نمایش میگذارد. همچنین برخی عناصر به رنگ صورتی را که نشانهای از پشتیبانی مالی شرکت BWT از تیم «ریسینگ پوینت» است، حفظ کرده است.
خودروی جدید AMR21 در مسابقات توسط رانندگان تیم ریسینگ پوینت استون مارتین هدایت خواهد شد. «سباستین وتل» (Sebastian Vettel) قهرمان چهار دورهی رقابتهای فرمول یک که پس از انتقال از تیم فراری با تیم «ریسینگ پوینت» فعالیت خود را آغاز کرد و «لنس استرول» (Lance Stroll) که همتیمی او در این رقابتهاست.
خودروی AMR21 نسخهی متحول شدهی مدل سال گذشتهی RP20 است که تحت مقررات فنی برای کاهش هزینهها و در پی شیوع همهگیری ویروس کرونا، با توقف توسعهی فروش عمده مواجه شده بود.
«اندرو گرین» (Andrew Green) مدیر فنی تیم استون مارتین با اشاره به اینکه تمرکز این تیم در زمستان بر روی بازیابی نیروی رو به پایین خودرو تحت مقررات جدید سال ۲۰۲۱ و بهروزرسانی قسمت عقب ماشین به ویژگیهای سال ۲۰۲۰ مرسدس بوده است، گفت: «آیرودینامیک مؤثرترین عامل در عملکرد است، بنابراین شاهد بهبود زیادی از دید آیرودینامیکی هستیم.»
او افزود: «تغییر مقررات رقابتها که از اواخر سال ۲۰۲۰ انجام شد، تأثیر زیادی بر عملکرد آیرودینامیکی خودروی ما داشت و فصل زمستان را صرف تلاش برای جبران کمبودهای ایجاد شده در نتیجهی این تغییرات کردیم. تمرکز ما بر روی این موضوع بسیار زیاد بوده است و هماکنون بخش عقب خودرو را به سیستم تعلیق ۲۰۲۰ که توسط مرسدس عرضه میشود، تغییر دادهایم.»
با این تغییرات و بهبود آیرودینامیک خودرو، استون مارتین تلاش میکند تا یک سال چشمگیر را برای «ریسینگ پوینت» رقم بزند تا چهارمین قهرمانی اعضای خود را همراه داشته باشد و برای نخستین بار در جایزه بزرگ صخیر بحرین پیروز شود.
«اوتمار زافناور» (Otmar Szafnauer) مدیر تیم فرمول ۱ استون مارتین با بیان اهداف این تیم برای سال ۲۰۲۱ تمرکز تیم را بر روی ادامهی روند اواخر فصل گذشته و ثبات بیشتر در طول فصل عنوان کرد. او گفت: «موفقیت این است که فصل را از جایی که به پایان رساندیم، آغاز کنیم.»
او افزود: «ما در مسابقات پایانی فصل گذشته بسیار رقابتی بودیم. متأسفانه در پایان فصل چند نقص اساسی در موتور داشتیم و نتوانستیم همهی امتیازهایی را که با چنین اتومبیلی ممکن است، بهدست آوریم.»
به گفتهی زافناور اگر ریسینگ پوینت بتواند با همان عملکرد اتومبیل در پایان فصل گذشته، فصل جدید را آغاز کند و بر روی نتیجهگیری منظمتر و امتیازگیری باثبات بیشتر تمرکز داشته باشد، یک موفقیت برای استون مارتین خواهد بود.