آیا محبوبیت برند فراری کاهش یافته است؟
روشهای مختلفی وجود دارد که بتوان محبوبیت یک خودرو یا برند سازندهاش را ارزیابی کرد. یکی از این معیارها، میزان جستجوی نام آن خودرو در گوگل است.
به گزارش موبوایران، روشهای مختلفی وجود دارد که بتوان محبوبیت یک خودرو یا برند سازندهاش را ارزیابی کرد. یکی از این معیارها، میزان جستجوی نام آن خودرو در گوگل است. مولفهای که در گوگل ترندز میتوان آن را مشاهده کرد. یک وب سایت خودرویی در انگلستان، با استفاده از دادههای گوگل ترندز، تغییرات سطح محبوبیت برندها در ده سال اخیر را مورد بررسی قرار داده است. این تغییرات، بازه زمانی 2010 تا 2020 را شامل میشوند.
بنا بر این پژوهش، پنج برند خودرویی که از سال 2010 به بعد، محبوبیت کمتری پیدا کرده اند، شامل فیات، سیتروئن، واکسهال، میتسوبیشی و فراری هستند. اما از میان تمام اینها، هیچ یک از این برندها به اندازه فراری ما را شگفت زده نکردند!
این برند ایتالیایی، افت 35.3 درصدی را در طول یک دهه اخیر در سرچهای گوگل، تجربه کرده است. در حالی که فراری در این مدت، تقریبا فعال و پر جنب و جوش بوده است. حال سوال اصلی اینجاست که آیا خیز فراری برای حرکت به سمت الکتریکی شدن، ماشین بازها را از اسب سرخ مارانللو دور کرده است؟ خب ما در این خصوص مطمئن نیستیم! اما محتملترین علت را همین میدانیم.
نخستین فراری شاسی بلند که البته چندان هم در کلاس SUVها جای نمیگیرد، مدل جدید پیورسانگ است که شایعه شده از سال 2023 وارد بازار میشود. ما قبلا هم بارها او را دیده ایم! هم در زمان تستهای فنی و هم در قالب تصاویر جاسوسی. اما فراری جزئیات آن را کاملا سری نگه داشته است. البته چنانچه در انتظار دیدن آن، ذوق مرگ شده اید، میتوانید با جستجو در اینترنت، رندرهای گرافیکی طراحی شده از آن را ببینید.
به هر حال، باید منتظر ماند و دید که آیا ورود فراری به دنیای شاسی بلندها میتواند او را از وضع فعلی که دارد، نجات دهد؟ خب لامبورگینی هم همین ایده را عملی کرد و از آن، نتیجه گرفت. حتی پورشه هم نزدیک به دو دهه پیش، با ورود به سگمنت SUVها، فروش و سود دهی خودش را به شدت بالا برد. با مجموع نکات گفته شده، میتوان امید داشت که استراتژی جدید فراری با مدل پیورسانگ، حتما جواب میدهد. اما باز هم بهتر است تا زمان ورود رسمی این خودرو به بازار، منتظر بمانیم.