سایت خبری طلا

رهبر ارکستر مشهوری که پیک غذا شده است

منبع: سایت طلا


عکس سمت چپ رهبر ارکستر معروف را در حال رهبری گروه اپرا در سنت پترزبورگ نشان می‌دهد و عکس سمت راست همان شخص در حال ارسال غذا در سنگاپور!


به گزارش سایت طلا،عکس سمت چپ رهبر ارکستر معروف را در حال رهبری گروه اپرا در سنت پترزبورگ نشان می‌دهد و عکس سمت راست همان شخص در حال ارسال غذا در سنگاپور!

BOX:491553281

نقل قول از نویسنده: برای چندین سال به عنوان رهبر گروه ارکستر، به ویژه در اپرا و رقص باله در روسیه فعالیت داشتم و چندین جایزه مختلف از جمله نشان شوالیه را در این مسیر دریافت کردم. اما امروز پیک غذا هستم و برای رستوران foodpanda کار می‌کنم.

بعد از اتمام دوران خدمت ملی (همان سربازی) جایزه پژوهشگر برتر موسیقی را در سال 2011 و در لندن دریافت کردم که این اتفاق قبل از نقل مکان به سنت پترزبورگ روسیه بود. در سال 2013 به همراه یک گروه ارکستر سمفونی سنگاپوری برای اتمام تحصیلات تکمیلی‌ام به روسیه رفتم.

-این عکس مربوط به نویسنده در ژوئن سال 2019 در المپیاد بین المللی موسیقی در سنت پترزگ بورگ است.

من در بسیاری از مسابقات معتبر رهبری ارکستر جوایز ارزشمندی دریافت کردم و همچنین به عنوان دستیار رهبر در مسابقات بسیاری شرکت کردم. برای مثال به عنوان دستیار رهبر ارکستر فرانسوی به نام یان پاسکال تورتلیر در ارکستر سمفونی ایسلند شرکت کردم و به صورت مشترک جایزه ارکستر سمفونی برتر را دریافت نمود.

من همچنین اولین دستیار ارکستر آسیایی و خارجی در پرم اپرا روسیه و تئاتر باله بودم که در نزدیکی کوه‌های اورال روسیه قرار داشت که جایگاه این اپرا درست بعد از اپرای معروف مارجینسکی و بولشوی روسیه قرار داشت و بسیار معتبر بود. در هشتادمین سالگرد این سالن تئاتر من به عنوان رهبر ارکستر، برنامه داشتم که بسیار بی‌نظیر بود.

تا قبل از فاجعه کووید19 من به عنوان رهبر ارکستر ثابت تئاتر مارجینسکی به عنوان یک تئاتر مشهور در جنوب غربی روسیه فعالیت داشتم. این تئاتر دقیقا در نزدیکی مرز گرجستان قرار دارد و میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های معروف جهانی است.

من همیشه به عنوان یک رهبر ارکستر پرمشغله از جایی به جای دیگر سفر می‌کردم و پیشنهادهای کاری بسیاری را در نظر می‌گرفتم. با خانه اپراها، کمپانی‌های باله و ارکستر سمفونی‌های زیادی در روسیه و اروپا همکاری داشتم که روز به روز بر شهرت من می‌افزود.

از زمانی که ویروس کرونا همه گیر شد و قرنطینه عمومی اجرا شد، من هیچ پیشنهاد کاری یا حتی دستمزد لغو اجرایی دریافت نکردم و برای بیش از 10 ماه درآمدی کسب نکردم؛ بنابراین به شغل‌های دیگری روی آوردم و کارهایی مثل تدریس خصوصی موسیقی و برگزاری سمینارهای آنلاین را پیگیری کردم.

اگرچه انحصار ارکسترها در اروپا رو به آسان شدن می‌رفت، اما در سال گذشته بیشتر ارکسترها از رهبران محلی استفاده می‌کردند و در همین زمان شرکت‌های رقص باله و خانه‌های اپرا هم به رهبران ارکستر جوان و محلی را به جای رهبران خارجی مثل من  ترجیح می‌دادند.

با دومین موج کووید 19 من ضربه بدتری خوردم و تقریبا تمام پس اندازهایم را مصرف کرده بودم. از آنجایی دلتنگ وطن بودم، تصمیم گرفتم به سنگاپور برگردم و یک شغل مناسب در آنجا پیدا کنم.

ماه دسامبر به سنگاپور برگشتم و علی رغم اینکه برای بیش از 40 عنوان شغلی مثل مدیریت فروش و شغل‌های آکادمیک و آموزشی مختلف درخواست داده‌بودم، از تمام شرکت‌ها و کارفرماها نامه عدم پذیرش دریافت کردم.

از آنجایی که من سال‌های طولانی در خارج از کشور زندگی کرده بودم، برای بسیاری از برنامه‌های دولتی سنگاپور مشمول نبودم و از بسیاری از مزایای حق شهروندی محروم بودم.

بعد از مواجه با ورشکستگی و عدم پایداری مالی، احساس ضعف و افسردگی می‌کردم. این احساس توام با احساس شکست خوردگی و ناراحتی دائمی بود که ضربه روحی بدی به من وارد کرد.

کار کردن در شیفت‌های 10 ساعته، آن هم 5 روز در هفته می‌تواند بسیار خسته کننده باشد و همچنین خطرات زیادی را برای یک پیک غذایی به وجود بیاورد. به خصوص که در روزهای بارانی شرایط کار بسیار سخت‌تر هم می‌شد. تنها دو ماه از شروع کار من به عنوان پیک می‌گذشت اما تا همان زمان در اثر تصادف دو بار در ناحیه مچ پا و مچ دست دچار شکستگی شده بودم. من بخاطر اینکه پول خریدن دوچرخه را نداشتم ناچار به استفاده از اسکوتر بودم که خطرات زیادی را برای من به وجود می‌آورد.

من در حین کار ممکن است با جمله‌های سپاسگزاری زیادی مثل متشکرم و خیلی ممنونم مواجه شوم و همچنین بعضی از مشتریان ممکن است حتی نوشیدنی یا میان وعده‌ای را نیز به من پیشنهاد دهند. به دلیل بازخوردها و قدردانی‌هایی که از افراد مختلف دریافت کرده‌ام، نقطه نظرات و دید بسیار خوبی پیدا کرده‌ام. در حین کار با افراد مختلفی آشنا می‌شوم که باعث می‌شود در شرایط مختلف بیشتر با مردم آشنا شوم.

قدردانی افراد مختلف از پیک‌ها، باعث می‌شود عزت نفس آنها  افزایش پیدا کند. این موضوع علاوه بر افزایش عزت نفس، باعث بهبود روابط اجتماعی می‌شود که روحیه احساسی افراد را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. این شغل نسبت به رهبری ارکستر شجاعت، قدرت، شادی و اعتماد به نفس مرا بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. از زمانی که پیک بوده‌ام، احساس آرامش بیشتری دارم و از زندگی خود راضی‌تر هستم. معمولا افراد بعد از دیدن پیک غذایی خوشحال می‌شوند و ما با دیدن این حس شادی حس بهتری پیدا می‌کنیم.

من تنها بخاطر پول به این شغل پیوستم اما این شغل باعث می‌شود به ریشه‌های خود بازگردم و به من یادآوری می‌کند که انسان در هر کاری که انجام می‌دهد باید بهترین باشد. همانطور که مربی من رهبر ارکستر بزرگ ایتالیایی، ریکاردو موتی یکبار به من گفت: دلیل اینکه موسیقی اهمیت دارد این نیست که یک سرگرمی است؛ موسیقی تنها یک حرفه نیست و بیشتر یک مأموریت محسوب می‌شود. تنها به این دلیل است که من این شغل را انتخاب کرده‌ام. یک مأموریت برای ساختن اجتماعی بهتر.

رهبر اکستر یک کارگر فرهنگی محسوب می‌شود. مثل همه مردم ما هم تحت تاثیر پاندمی جهانی کرونا قرار گرفته‌ایم. بسیاری از ما با چالش‌های مالی و روانی روبه‌رو شده‌ایم. همه ما نگران آینده خودمان هستیم و علی‌رغم اینکه برخی افراد به استیج‌ها بازگشته‌اند، بسیاری از ما بخاطر کرونا از کار خود فاصله مانده‌ایم.

علی رغم تمام مشکلات من هنوز هم به دنبال شغلی مرتبط با موسیقی و فرصت‌های شغلی هنری در سنگاپور هستم تا بتوانم استعداد خود را شکوفا کنم. مثلا مدتی است که در پی ایجاد یک ورک شاپ در موضوع اپرا یا رقص باله هستم تا حداقل از یک فرصت آنلاین استفاده کنم.

من خوشبین هستم که به زودی با اتمام پاندمی کرونا شرایط بهتر شود و بتوانیم دوباره در خانه‌های اپرای اروپا و روسیه روی استیج برویم. رهبران ارکستر معمولا شهروند تمام کشورهای جهان محسوب می‌شوند اما برای من سنگاپور هنوز تنها خانه است. امیدورام کشورم جایی برای استفاده از فرصت‌ها باشد و شانس‌های جدیدی در اختیار قرار دهد تا بتوانم مهارت‌هایم را پرورش دهم. روز خوش.