10 روشی که فروشگاه های بزرگ ما را برای خرید بیشتر فریب می دهند

رفتن به سوپرمارک های بزرگ و هایپر مارکت ها علاوه بر خرید می تواند یک تفریح به حساب بیاید. قفسه هایی بسیار بلند پر از مواد غذایی و دیگر وسایل مختلف که می تواند هرکسی را به وجود بیاورد.

خبر را برای من بخوان

10 روشی که فروشگاه های بزرگ ما را برای خرید بیشتر فریب می دهند


رفتن به سوپرمارک های بزرگ و هایپر مارکت ها علاوه بر خرید می تواند یک تفریح به حساب بیاید. قفسه هایی بسیار بلند پر از مواد غذایی و دیگر وسایل مختلف که می تواند هرکسی را به وجود بیاورد.

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که هنگامی که حضوری به هایپر مارکت ها یا سوپرمارکت های بزرگ مراجعه می کنیم، بسیار بیشتر از نیازمان خرید می کنیم و یا چیز هایی را می خریم که ابتدا احساس نیاز به آنها را نداشته ایم.

ما در اینجا قصد داریم ترفند هایی که فروشگاه های بزرگ از آنها استفاده می کنند تا حجم خرید شما افزایش یابند را بگوییم.

سوپرمارکت

1. آنها سبد های خرید بزرگ را جلوی در ورودی قرار می دهند. تحقیقات نشان داده است که سایز بزرگ سبد خرید می تواند تا 40 درصد میزان خرید شما را افزایش دهد.

2. در اعیاد مختلف و تعطیلات خاص، سوپرمارکت ها مواد غذایی مربوط به آن عید را در معرض نمایش قرار داده تا حتی اگر قصد خرید هم ندارید وسوسه شده و آنها را خرید کنیم.

3. سوپرمارکت های بزرگ در ابتدای راهرو خرید، نانوایی یا قفسه های میوه و سبزیجات قرار می دهند تا در ذهن خریداران یک احساس مثبت ایجاد کنند.

سبد خرید

4. از آنجا که خرید در فروشگاه های بزرگ طول می کشد شما در نهایت گرسنه شده و تحقیقات نشان داده است که گرسنگی باعث خرید بیشتر می شود.

5. وجود نمونه هایی از مواد غذایی برای تست کردن (چشیدن) در فروشگاه باعث افزایش خرید می شود. آمار ها نشان داده است که این کار می توان فروش را بین 600 تا 2000 درصد افزایش دهد.

6. قرار گیری محصولات در قفسه ها نیز نظم خاص به خود را دارد. سوپرمارکت های بزرگ معمولا خوراکی های مورد علاقه کودکان را در قفسه های پایین قرار داده تا به خوبی دیده شوند.

هایپر مارکت

7. کار دیگری که فروشگاه های بزرگ انجام می دهند جایزه برای خرید بیشتر است. برای مثال شما با خرید 3 کالا، یک عدد رایگان نیز دریافت می کنید. در ابتدا به نظر می رسد که شما برای هر کالا 25 درصد تخفف گرفته اید اما در واقع به این شکل نیست چرا که آنها شما را مجبور کرده اند بیش از میزان مورد نیازتان خریداری کنید.

8. سوپرمارکت های بزرگ کالا های مختلف را با تخفیف جزئی به نمایش می گذارند به شکلی شما حس می کنید تخفیف زیادی داده شده است. روانشناسان معتقدند که قیمت ها اگر به زیر یک حدی بیایند مغز شما آنها را کم در نظر می گیرد.

میوه

9. فروشگاه های بزرگ موسیقی های آرام و کلاسیک را در فروشگاه پخش می کنند. این کار باعث می شود تا مردم تمایل بیشتری به حضور در فروشگاه نشان داده و به آرامی به خرید بپردازند.

10. و در نهایت فروشگاه های آنلاین از یک ترفند بسیار کارآمد استفاده می کنند. انها یک حداقل خرید را برای ارسال رایگان تعیین می کنند که باعث می شود تا هزینه زیادی پرداخته و کالا هایی که به آنها نیاز ندارید را خریداری کنید.