سایت خبری طلا

این 5 بازی ارزش یک بار تجربه کردن را دارد

منبع: سایت طلا


ایکس باکس ۳۶۰ بیش از ۸۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان فروش داشت و توانست با بازی‌های ارزشمندش، گیمر‌های زیادی را به سمت خودش بکشد.


به گزارش موبوایران، ایکس باکس ۳۶۰ بیش از ۸۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان فروش داشت و توانست با بازی‌های ارزشمندش، گیمر‌های زیادی را به سمت خودش بکشد.

نسل هفتم برای مایکروسافت یک نسل طلایی بود. آن‌ها با برنامه وارد این نسل شدند و توانستند با عرضه کنسولی ارزان‌تر و همچنین انتشار بازی‌های انحصاری قدرتمند، گوی رقابت را تا یک جایی از سونی بدزدند و ارزش برند ایکس باکس را ارتقا دهند. ایکس باکس ۳۶۰ در نهایت بیش از ۸۴ میلیون واحد در سرتاسر جهان فروش داشت و توانست با بازی‌های ارزشمندش، گیمر‌های زیادی را به سمت خودش بکشد. بازی‌هایی که در این گزارش، در مورد ۵ تا از بهترین‌هایشان صحبت کردیم.

 Fable 

Fable ۲ یکی از جادویی‌ترین بازی‌های دوره ایکس باکس ۳۶۰ بود. نه به این خاطر که بازی کم و کاستی نداشت. اتفاقا اگر بخواهیم روی بازی ذره‌بین بیندازیم، کلی ایراد ریز و درشت از آن بیرون می‌ریزند. اما کلیت تجربه ماجرای Fable ۲ یک حس خوب در خودش داشت. یک حس ماجراجویی که هنوز هم وقتی آدم یا مراحل و اتفاقات جذابش می‌افتد، دلش می‌خواهد به عقب برگردد و یک بار دیگر این بازی جذاب را تجربه کند.

 Forza Horizon

بدون شک Forza Horizon بهترین بازی ریسینگ نسل هفتم بود. طبیعتا هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد مجموعه‌ای که همیشه به خاطر شبیه‌سازی‌های دقیقش از مسابقات اتومبیل‌رانی شهرت داشت، یک دفعه وارد فاز آرکید شود و اثری هیجان‌انگیز و رقابتی پیش رویمان بگذارد. اما تیم سازنده Forza Horizon این کار را کردند و باعث شدند تا جای خالی فرانچایز همچون Need for Speed کمتر حس شود.

Alan Wake

هنوز هم بر این باورم که منتقدین نسبت به Alan Wake کم لطفی کردند. اثری که یک روایت شگفت‌انگیر بر موضوعی ترسناک داشت و آنقدر خوب با ذهن مخاطبش بازی می‌کرد که هنوز هم وقتی یاد مفاهیمش می‌افتیم مو به تنمان سیخ می‌شود. در کنار این جنبه منحصر به فرد بازی، Alan Wake گرافیک خیره‌کننده‌ای هم داشت که اگر همین الان هم به آن نگاه کنید، شاید نتوانید متوجه شوید که این بازی برای نسل هفتم کنسول‌هاست یا هشتم.

 Gears of War 

به جرات می‌توان گفت که تاریخچه ژانر شوتر‌های سوم شخص به قبل و بعد از عرضه Gears of War تقسیم می‌شوند. این بازی با آن گان‌پلی خوش‌ساخت، سیستم کاور گیری جدید، خشونت سطح بالا و هر چیز دیگری که فکر بکنید، بیشترین تاثیر را روی شوتر‌های سوم شخص بعد از خودش گذاشت و مسیری را تکمیل کرد که سال‌ها پیش رزیدنت ایول ۴ شروعش کرده بود. اما نکته اینجاست که نسخه دوم مجوعه روی دست Gears of War بلند شد و با بهبود بخشیدن هر چه در نسخه اول دیده بودیم کاری کرد که مزه تجربه‌اش از یاد هیچکسی فراموش نشود.

 Halo Reach

از حق نگذریم هیلو‌هایی که توسط استودیو بانجی ساخته شدند، یکی از دیگر بهتر بودند. خصوصا Halo ۳ که در زمان خودش به خاطر گرافیک خیره کننده، گیم‌پلی سریع، بخش مولتی‌پلیر جذاب و از همه مهمتر موسیقی‌های بی‌نظیرش به یکی از تاثیر گذارترین بازی‌های زمان خودش تبدیل شد و بسیاری از ناشران حاضر بودند میلیون‌ها دلار هزینه کنند تا یک بازی مشابه آن داشته باشند. اما در بین همه نسخه‌های Halo، ریچ در قلب من جای دارد. چراکه برای اولین دفعه، بار احساسی قصه هیلو خیلی بیشتر از قبل شد و بازی بعد از فراز و فرود‌های زیادی، کاری کرد که آخرین لحظات گیم‌پلی‌اش را با چشمانی گریان تجربه کنیم.