داستان لوگوی ویندوز و دلیل پرچم بود آن
ویندوز از جمله محصولات برتر شرکت های جهان است. سالهاست که مایکروسافت این برند را با ارزش 326.5 میلیارد دلار رشد داده. سیستم عامل همان چیزی است کامپیوتر شما به این نیاز دارد و در این رقابت مایکروسافت حدود 40 سال هست که در این زمینه پیشتاز بوده است.
علامت تجاری چهار پنجره ویندوز از همان ابتدا وجود داشته است. این یک روش ساده برای نشان دادن نام تجاری است این استعاره ی با ظرافت نمادی از استعاره محاسبات است.
نام شما ویندوز است. چرا پرچم داری؟ پاسخ این است که نام تجاری به عنوان یک پنجره شروع به کار کرد ، اما با گذشت سالها ، با قدرتمندتر شدن سیستم های محاسباتی و پیچیدگی بیشتر گرافیک ، ویندوز به یک پرچم دار تبدیل شد
همچنین ممکن است متوجه شوید که نسخه فعلی این آرم کج است. دلیل این امر این است که این برند می خواست مفهوم ویندوز به روز کند. مایکروسافت ویندوز می خواست با این نماد اعلام کند که متناسب با نظر کاربران پویا هست
تکامل آرم مایکروسافت ویندوز
با بالغ شدن یک شرکت ، لحن ، خدمات و انتظارات مصرف کننده آن نیز تغییر می کند. این تغییرات به بهترین وجه با یک هویت بصری جذاب منعکس می شود.
نگاهی بیندازید که چگونه تغییرات آرم ویندوز نشان دهنده رشد آن در طول سال ها است. در این بخش بررسی خواهد شد که چگونه مایکروسافت با حفظ هویت بصری به روز شده ، و ارتباط خود را با طرح اولیه حفظ کرده است
1985
در اواسط دهه 80 میلادی مایکروسافت در حال رونق بود. محصول اصلی آن قبلاً سیستم عامل MSDOS با دیسک بود که در سال 1981 منتشر شد. همه این موارد با تغییر سیستم عامل ویندوز با رابط کاربری گرافیکی در سال 1985 ، تغییر کرد.
این شاهکار فناوری با یک نماد نامتقارن و یک علامت کلیدی سریف ( کشیدگی پایان حروف) نشان داده شده است. رنگ آنی همچنین برقراری ارتباط نوآوری می باشد
سال 1989
در روزهای اولیه استفاده از رایانه ، مردم دارای نمایشگرهای تک رنگ بودند. این یک نیاز برای مشاغل مختلف خرده فروشی ، افراد حرفه ای و غیره بود. آرم تک رنگ ویندوز به این واقعیت ادای احترام می کند.
نکته حرفه ای: طرح ها را با سیاه و سفید شروع کنید
اگرچه امروزه اکثر صفحات نمایشگر توانایی نمایش رنگ را دارند ، اما ارزش آرم سیاه و سفید هنوز هم ارزش زیادی دارد. این به طراحان کمک می کند وضوح در طراحی لوگوی برند حفظ کنند.
سال 1992
مایکروسافت ویندوز تایپوگرافی به ظاهر سنتی را حفظ کرده و آن را با یک آیکون جدید مرتبط می کند. تصویر پنجره طوری طراحی شده است که مواج به نظر برسد. عنصر پیکسل دنباله ای توهم حرکت ایجاد می کند. بعلاوه ، اضافه شدن جدید رنگها باعث ایجاد شور و نشاط زیادی در این طراحی شده است.
آرم 1992 تصویر موج دار را نشان می دهد که برای سالهای آینده بر روی صفحه نمایش ما نمایش داده می شود.
سال 1994
هنگامی که مایکروسافت ویندوز 95 را راه اندازی کرد ، آرم 1994 با متنی چشمگیر و جایگذاری تصویر جدید ، جان تازه ای گرفت. همچنین متوجه خواهید شد که نماد (لوگوی ویندوز ) و حرف O برای ایجاد اتصال با هم همپوشانی دارند.
سال 1998
در اواخر دهه 90 ، این شرکت سرانجام مجبور شد با کلمات کلیدی خود خداحافظی کند. این تغییر ظاهری بروز یافته ای به آن بخشید.
جالب اینجاست که تغییر لوگو به قلم sans serif نیز به عملکرد آن کمک می کند. لبه های تمیز متن ، به ویژه برای نمایش آنلاین ، هر طرحی را خواناتر می کند. این امر همچنین توضیح می دهد که چرا بسیاری از مارک های فناوری و آنلاین در این سبک مشترک هستند.
سال 2001 انفجار XP
نسخه 2001 آرم ویندوز از عمق زیادی برخوردار بود. همچنین بدون حاشیه های ضخیم که طرح "پرچم" را ترسیم می کنند تمیزتر به نظر می رسید. این نسخه قطعاً ظریف تر و ترتمیز تر بود.
سال 2006 ویستا
برای ویندوز ویستا ، این برند جلوه ای شیشه ای به آرم خود بخشید.
این دکمه دارای حالت شیشه ای و برق خاصی هست که نحوه پیشرفت موتور رندر را نشان می دهد. این نسخه با نام "مروارید" نیز شناخته می شود و در دوره زیبایی شناسی طراحی AERO این شرکت منتشر شده است.
این آخرین باری است که این برند از چهار رنگ آرم خود استفاده می کند. افراد از اینترنت این نظریه را مطرح کرده اند که این رنگ ها نشان دهنده محصولات مختلف مایکروسافت است. مایکروسافت رنگ قرمز مخفف Office ، سبز برای XBOX ، آبی برای Windows و زرد برای Bing است.
سال 2012
برای این نسخه ، مایکروسافت ویندوز یک لوگو ایجاد کرد که سه چیز را در بر می گیرد: طراحی سوئیسی ، اعتماد به نفس و اصالت دیجیتال. مایکروسافت دیگر تمایل به حمل ویژگی های صنعتی و ساختگی نداشت. به همین دلیل این شرکت با کمک شرکت Pentagram (یکی از شرکت های ایده پرداز در زمینه طراحی لوگو ) از پرچم قبلی خداحافظی کرد. اکنون دارای یک آرم تخت است که منجر به طراحی با دسترسی بیشتر می شود.
ویندوز 10 امروز همان لوگوی تک رنگ را به همراه دارد.
داستان این آخرین لوگوی ویندوز از زبان شرکت Pentagram
آرم جدید منعکس کننده زبان طراحی زیبا و مدرن "Metro" است که برای اولین بار توسط مایکروسافت در تلفن های ویندوز 7 خود ارائه شده است. مترو بر اساس اصول طراحی Swiss International Style ، با خطوط تمیز ، اشکال و تایپوگرافی و رنگ های تند و تند ساخته شده است. یکی از دستورالعمل های Metro این است که گرافیک یا رابط کاربری باید "کاملاً دیجیتالی" به نظر برسد - یعنی به نظر نمی رسد با استفاده از شیب ها یا افکت ها ماده یا سه بعدی باشد. هویت جدید با استفاده از اصل کلاسیک پرسپکتیو ابعادی بودن را پیشنهاد می کند: خطوط عقب مانده به فضا.
ترسیم پرسپکتیو مبتنی بر ترسیم چشم انداز کلاسیک است ، نه دیدگاه رایانه ای. میله ضربدر بدون توجه به ارتفاع آرم در همان اندازه باقی می ماند ، به این معنی که برای هر بار که اندازه آن افزایش می یابد ، مانند تایپوگرافی کلاسیک باید دوباره طراحی شود.
تشبیه پرسپکتیو مناسب است زیرا تمام هدف محصولات مایکروسافت این است که آنها ابزاری برای کسی هستند که می تواند از منظر خود به اهداف خود برسد. پنجره در اینجا ابزاری خنثی برای کاربر است تا بتواند بر اساس ابتکار عمل خود به هر آنچه که می تواند برسد. طراحی آرم عمداً خنثی است تا بتواند در تعداد بی شماری از کاربردها ، به ویژه حرکت ، به طور مثر عمل کند. آرم قدیمی صاف بود و در حرکت کشیده شده بود. لوگوی جدید یک ظرف خنثی است که می تواند حرکت واقعی را انتقال دهد و به یک مارک فعال و موثر تبدیل شود
اگر این مقاله خوب بود با دوستان خود به اشتراک بگذارید