سایت خبری طلا

جدیدترین قیمت انواع محصولات سایپا نهم فروردین ۱۴۰۰

منبع: سایت طلا


پراید ۱۱۱، تیبا ۲ پلاس، ساینا و کوئیک امروز با افزایش قیمت در بازار عرضه می‌شوند


به گزارش سایت طلا،  امروز دوشنبه نهم فروردین بسیاری از خودرو‌های سایپا در بازار با افزایش قیمت فروخته می‌شوند. در بین محصولات پرفروش، پراید ۱۱۱ به‌قیمت ۱۲۷ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به‌قیمت ۱۱۱ میلیون تومان عرضه می‌شوند که به‌ترتیب یک و دو میلیون تومان گران شدند.

تیبا ۲ پلاس نیز یک میلیون تومان، ساینا و کوئیک اتوماتیک پلاس هر کدام دو میلیون تومان افزایش قیمت دارند. اما در بین خودرو‌های مونتاژشده، سیتروئن C۳ رشد چشمگیر ۱۰ میلیون تومانی را نسبت به دیروز داشته و کیا سراتو با افزایش پنج میلیون تومانی فروخته می‌شود.

جدیدترین قیمت محصولات سایپا نهم فروردین 1400

خودرو مدل  قیمت
پراید ۱۱۱  ۱۳۹۹ ۱۲۷ میلیون تومان
پراید ۱۳۱  ۱۳۹۸ ۱۱۱ میلیون تومان
پراید ۱۳۲  ۱۳۹۸

۱۱۵ میلیون تومان

پراید ۱۵۱ 

۱۳۹۸

۱۱۲ میلیون تومان

پراید ۱۵۱ پلاس

۱۳۹۹

۱۱۵ میلیون تومان

تیبا هاچ بک  ۱۳۹۹ ۱۳۳ میلیون تومان
تیبا هاچ بک پلاس ۱۳۹۹ ۱۳۷ میلیون تومان
تیبا صندوقدار پلاس ۱۳۹۹ ۱۲۸ میلیون تومان
تیبا صندوقدار بنزینی ۱۳۹۹ ۱۲۴ میلیون تومان
تیبا صندوقدار دوگانه سوز ۱۳۹۸ ۱۱۹ میلیون تومان
ساینا  دنده‌ای ۱۳۹۹ ۱۴۱ میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای ۱۳۹۹ ۱۴۵ میلیون تومان
کوئیک دنده‌ای R ۱۳۹۹ ۱۵۴ میلیون تومان
کوئیک اتوماتیک پلاس ۱۳۹۹ ۲۰۹ میلیون تومان
سیتروئن C3 ۱۳۹۸ ۸۶۰ میلیون تومان
چانگان ۱۳۹۹ ۴۷۰ میلیون تومان
وانت زامیاد دوگانه سوز ۱۳۹۹ ۲۳۹ میلیون تومان
کیا سراتو ۱۳۹۸ ۷۹۰ میلیون تومان

خودرو در چه صورت ارزان می‌شود؟

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین قطعات خودرو وجود ندارد، گفت: تولیدکنندگان قطعه با توجه به اینکه سال گذشته سال جهش تولید بود، در تلاش بودند تا تولید را افزایش دهند و خوشبختانه تولید قطعات حدود ۶۰ درصد افزایش یافت.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با تاکید بر اینکه باید قیمت مواد اولیه کاهش یابد تا قیمت خودرو کم شود، بیان کرد: قیمت خودرو بستگی به قیمت مواد اولیه دارد و اگر قیمت‌‌ها کاهش یابد شاهد ارزانی قیمت خودرو خواهیم بود. قطعه‌سازان این توانایی را دارند که حتی در تولید قطعات برای خودروهای جدید، فعال شوند و تولید را نیز افزایش دهند.

نجفی منش با بیان اینکه کمبود نقدینگی در خودروسازی، ناشی از ضرر و زیان ۴۳ هزار میلیارد تومانی این صنعت است، گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار با سرعتی غیر قابل باور اتفاق افتاد و مشتریان همچنان خود را با این بازار هماهنگ نکرده‌اند. این رشد نجومی و ناگهانی قیمت، سبب شکل گیری حبابی بزرگ در بازار شد و معمولا وقتی قیمت کالایی به صورت حبابی افزایش پیدا کند، انتظارات بر ترکیدن حباب متمرکز می‌شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در خصوص تاثیر قیمت گذاری دستوری خودرو بر افزایش واسطه پروری در اقتصاد کشور، گفت: اگر قیمت واقعی باشد، مشتری واقعی برای خرید مراجعه می‌کند و رانت موجود از میان می‌رود.

نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر رانتی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ناشی از مابه‌التفاوت نرخ کارخانه و نرخ بازار خودرو در کشور وجود دارد، گفت: مطالبات معوق قطعه‌سازان از خودروسازان به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در صورت پرداخت نکردن این مطالبات از سوی شرکت‌های خودروسازی، کارگران واحد‌های تولیدی قطعه‌سازی، با دست خالی به خانه می‌روند.