3 کار موثر برای تقویت اعتماد به نفس کودکان !

این یک ایده عادی شده است که شکست برای بچه ها خوب است و باعث ایجاد انعطاف پذیری می شود. اما وقتی کودکان بارها و بارها شکست می خورند و از پشتیبانی برای ادامه تلاش برخوردار نیستند چه باید کرد.

خبر را برای من بخوان

3 کار موثر برای تقویت اعتماد به نفس کودکان !


این یک ایده عادی شده است که شکست برای بچه ها خوب است و باعث ایجاد انعطاف پذیری می شود. اما وقتی کودکان بارها و بارها شکست می خورند و از پشتیبانی برای ادامه تلاش برخوردار نیستند ، تنها چیزی که یاد می گیرند این است که شکست خورده اند. تاب آوری ناشی از عدم موفقیت نیست ، بلکه از تجربه یادگیری است که می توانید خود را جمع و جور کنید ، دوباره امتحان کنید و موفق شوید. این حداقل به تجربه موفقیت و پشتیبانی عاطفی زیادی نیاز دارد.

کودکان

همچنین به ما گفته شده است که ما به عنوان والدین بیش از حد از فرزندان خود محافظت می کنیم ، بنابراین آنها با یادگیری اینکه خودشان امور را اداره می کنند اعتماد به نفس پیدا نمی کنند. این برای هر والدینی اضطراب آور است ، زیرا مرز بین حمایت مناسب و زیاده روی در حمایت به ندرت مشخص است.

بنابراین چگونه می توانیم آن نقطه شیرین حمایت مناسب و محافظت از یک سو و استقلال کافی برای تقویت اعتماد به نفس و صلاحیت را از طرف دیگر به دست آوریم؟

1. کنترل را متوقف کرده و مربیگری را شروع کنید.

مربیان به بچه ها کمک می کنند مهارت های خود را پرورش دهند ، اما بچه ها بازی می کنند. وظیفه شما به عنوان والدین حمایت از فرزندتان است تا بتواند شکوفا شود و رشد کند. انجام کارهایی برای او فرصت رشد کردن را از او می گیرد. انجام کارهایی با او به او می آموزد که چگونه و باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. این بدان معناست که ما باید اضطراب خود را مدیریت کنیم و نیاز خود را برای کنترل کنار بگذاریم.

2. به یاد داشته باشید که کمال هدف نیست.

در مقابل وسوسه "بهبود" وظیفه کودک خود مقاومت کنید ، مگر اینکه نتیجه آن از اهمیت حیاتی برخوردار باشد. مداخله مداوم اعتماد به نفس کودک را تضعیف می کند و مانع یادگیری او برای خودش می شود.

3- با مقابله با چالش های قابل کنترل به او کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را به دست بیاورد.

چالش

محققان رشد عاطفی از این اصطلاح "داربست" یاد می کنند که می تواند به عنوان چارچوبی باشد که شما به کودک خود می دهید تا روی آن بنا کند. شما نشان می دهید که چگونه کاری را انجام دهید ، یا از کلماتی برای پیشنهاد یک استراتژی استفاده می کنید ، یا به راحتی او را می بینید. این کمک به او کمک می کند تا وقتی چیز جدیدی را امتحان می کند موفق شود و موفقیت های کوچکی که با کمک شما حاصل می شود به او اعتماد به نفس می دهد تا چیزهای جدید را خودش امتحان کند. چارچوب به کودکان می آموزد که در صورت نیاز ، کمک همیشه در دسترس است.