فست فودی لاکچری با طعم طلا و زغال

آشپزی در کشور تونس برای نخستین بار از ورقه‌های طلا و زغال خوراکی در پخت پیتزا استفاده کرد تا فست فودی کمیاب و لاکچری به مشتریان خود ارائه کند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، آشپزی در کشور تونس برای نخستین بار از ورقه‌های طلا و زغال خوراکی در پخت پیتزا استفاده کرد تا فست فودی کمیاب و لاکچری به مشتریان خود ارائه کند. برای نخستین بار در تونس، یک آشپز تصمیم گرفت یک قطعه پیتزا که حاوی مواد غذایی غیر معمول و کمیاب است، به مشتریان خود ارائه کند؛ این غذا علاوه بر اینکه عجیب است، قیمت فوق العاده بالایی دارد که مخاطبان آن را خاص می‌کند.

به گفته این آشپز، خمیر پیتزا از زغال خوراکی تهیه شده و قیمت آن ۹۹۹ دینار معادل ۳۵۰ دلار تخمین زده شده است که گرانترین پیتزا در تونس و آفریقا به حساب می‌آید.

«احمد هرقال» صاحب رستوران و متخصص غذا‌های ایتالیایی در این خصوص می‌گوید: ورق طلای تهیه شده گرانترین ماده پیتزا نبود، بلکه به عنوان یک جاذبه استفاده شد. در وسط این پیتزا آنچه در تونس به عنوان «ترواس سفید و سیاه» شناخته می‌شود و یک قارچ نادر کویری است همراه با جگر اردک، گوشت اردک دودی، زعفران و گل‌های کمیاب خوراکی استفاده می‌شود.

آشپز می‌گوید که اسپری طلا روی لبه‌های پیتزا اسپری می‌شود تا آن یک پیتزا با طعم و رنگ طلایی شود. پیتزای طلایی محصول یک تحقیق عمیق است که شش ماه در هنر آشپزی به طول انجامید.

احمد هرقال مراحل تهیه پیتزای کمیاب را توضیح داد: من برای تهیه یک خمیر بی نظیر سخت کار کردم و از آب دریا مخمر تهیه کردم و آن را با اسپیرولینا، نوعی جلبک دریایی ترکیب کردم، سپس بهترین آرد را که مانیتوبای خوراکی است به آن اضافه کردم. پودر زغال چوب و پودر سیر سیاه، که دارای فواید سلامتی بسیاری است را همراه با پوست لیمو سیاه به آن اضافه کردم تا خمیر به رنگ سیاه درآید.

او با بیان اینکه همیشه مشتاق استفاده حداقل ۴۰ درصد از مواد محلی تونس است، افزود: من آن‌ها را از جوانان که مشاغل کوچک دارند، خریداری می‌کنم و هر وقت یکی از آن‌ها را بشناسم و محصول متفاوت او را کشف کنم، مشتاقانه سعی می‌کنم ذائقه آن را در پیتزا و میزان استقبال مشتری را امتحان کنم.

این آشپز جوان توضیح داد که هدف نوآوری‌های او این است که پیتزا یک غذای مشخص و کامل باشد، نه فقط فست فود، همانطور که دهه‌هاست در جهان شناخته شده است.

او می‌گوید که درحالی شما تکه‌های پیتزایی را که او آماده کرده می‌خورید، احساس می‌کنید از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کنید و با هر قسمت از اجزای مختلف آن شکلی از طعم، عادات غذایی و فرهنگ‌های مختلف از سراسر جهان را کشف می‌کنید و بزرگترین هدف او تهیه یک محصول گردشگری مجلل به منظور موفقیت در بازاریابی تونس و جذب گردشگران ثروتمند برای بازدید از آن است.