بازیهایی که آرزو میکنیم هیچ وقت ساخته نمیشد
دنیای بازیهای ویدیویی، دنیای بیرحمی است. برخی اوقات بازیهایی که خیلی به آنها امید داریم، چنان خراب میکنند که حال و روز ما نیز تا مدتها با وضعیت آنها یکی میشود.
به گزارش موبوایران، دنیای بازیهای ویدیویی، دنیای بیرحمی است. برخی اوقات بازیهایی که خیلی به آنها امید داریم، چنان خراب میکنند که حال و روز ما نیز تا مدتها با وضعیت آنها یکی میشود. در چنین شرایطی خیلی پیش میآمد که با خودمان بگوییم کاش چنین بازیهای نه معرفی میشدند و نه عرضه. لیست امروز ما هم متاسفانه در مورد همین بازیهاست و قرار است در ادامه از ۵ اثری برایتان بگویم که طرفدارانشان هر روز آرزو میکردند هیچ وقت ساخته نمیشدند. با ویجیاتو همراه باشید.
5) The Walking Dead: Survival Instinct
بعد از به موفقیت رسیدن سری بازیهای The Walking Dead سری تلتیل، بسیاری از ناشران منجمله اکتیویژن تصمیم گرفتند یک بازی ویدیویی بر اساس دنیای ساخته شده توسط کرکمن بسازند و سهمی از فروش خوب این آثار را از آن خود کنند. با این حال، اگر کیفیت بازیهای تلتیل در حد دو سه فصل ابتدایی سریال مردگان متحرک بود، بازی The Walking Dead: Survival Instinct اکتیویژن همتراز فصل هفت و هشت به حساب میآمد؛ همانقدر خسته کننده و به همان اندازه بد. بازی حتی گرافیک خوبی هم نداشت که آدم بتواند از تجربه بصری آن لذت ببرد و آنقدر نمرههای پایینی از منتقدین گرفت که دیگر کسی حاضر نبود سمتش برود.
4) Bomberman: Act Zero
زمانی که اسم بامبرمن میآید، طبیعتا اکثر ما یاد آن کاراکترهای بامزه، لحظات خندهدار و رقابتهای دوستانهای میافتیم که ساعت در کنار یک دیگر تجربه میکردیم. اما نمیدانم چطور شد که با ورود به نسل هفتم کنسولها، استودیو هادسون سافت یک دفعه تصمیم گرفت دنیای رنگارنگ و جذاب این بازیها را وارد فاز جدی و آینده نگرانه بکند. تصمیمی که در نهایت به ساخت بامبرمن اکت زیرویی ختم شد که نه طرفداران قدیمی سری Bomberman دوستش داشتند و نه واقعا کسی از شرکت در رقابتهای آن لذت میبرد. چون بازی نه تنها از پیشینهاش دور شده بود، بلکه گیمپلی خوبی هم نداشت که بتوانیم از بودن در فضای متفاوتش لذت ببریم.
3) Superman 64
زمانی که مشخص شد تایتوس اینترکتیو قصد ساخت یک بازی بر اساس شخصیت سوپرمن را دارد، طرفداران این کاراکتر سر از پا نمیشناختند. اما عرضه بازی روی نینتندو ۶۴ یک فاجعه تمام عیار بود. بازی عملا به جای اینکه مخاطبش را سرگرم کند، او را با مراحل زمانی آزار دهنده، سیستم کنترلی بد و از همه بدتر گرافیک فاجعهاش آزار میداد. طوری که در حال حاضر خیلیها از سوپرمن 64 به عنوان یکی از بدترین بازیهای تاریخ یاد میکنند و بدشان نمیآمد که راهی برای برگشت به گذشته وجود داشت و مانع از ساخت چنین اثر به درد نخوری میشدند.
2) Metal Gear Survive
Metal Gear Survive کلاس درسی بود برای اینکه بفهمید یک ناشر چطور میتواند محبوبترین آیپی خود را نابود کند. بعد از جدایی هیدئو کوجیما از کونامی، این شرکت سعی کرد که با عرضه بازی بقا محور آخرالزمانی Metal Gear Survive، یک دهن کجی به رفتار این کارگردان ژاپنی مطرح بکند و تمام دست آوردهای او در طی این سالها را زیر سوال ببرد. خوشبختانه یا متاسفانه، آنها در انجام این کار موفق هم بودند. چراکه Metal Gear Survive به معنی واقعی کلمه زبالهای بود که فقط به اعتبار خود کونامی آسیب زد و باعث شد تا دیگر هیچکس برای دنباله یک نسخه تازه از سری متال گیر سالید، آن هم بدون حضور کوجیما، انتظار نکشد.
1) Daikatana
خروج جان رمرو افسانهای از اید سافتور باعث شد که پروژه شخصی این بازیساز مشهور به شدت مورد توجه قرار بگیرد. Daikatana اثری بود که همه فکر میکردند بعد از Doom و ولفنشتاین میتواند ژانر شوترهای اول شخص را متحول کند. همه طرفداران این ژانر نیز به شدت برای بازی جدید رومرو هایپ بودند. تا اینکه بازی عرضه شد و متاسفانه فهمیدیم که رمرو نتوانسته آن انتظاراتی که از او داشتیم را برآورده کند. طراحی مراحل ضعیف، سلاحهای نه چندان جذاب و گرافیکی که خیلی چشمنواز نبود، باعث شدند تا Daikatana در جرگه بدترین بازیهای ساخته شده توسط بازیسازان معروف قرار بگیرد و شهرت رومرو را زیر سوال ببرد.