ترکیب چندین واکسن کرونا برای بالا بردن تقویت ایمنی بدن در چین

چین در پی ترکیب واکسن های مختلف کرونا برای تقویت ایمنی بیشتر خواهد بود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،اطلاعات موجود نشان می دهد که واکسن های چینی از نظر کارآیی از سایر موارد از جمله فایزر و مدرنا عقب هستند، اما برای نگهداری به دما با شدت کمتری نیاز دارند.

مقام ارشد کنترل بیماری چین گفته است که این کشور به طور رسمی در حال بررسی برای مخلوط کردن واکسن های کرونا به عنوان راهی برای تقویت بیشتر اثر واکسن است.

اطلاعات موجود نشان می دهد که واکسن های چینی از نظر کارآیی از سایر موارد از جمله فایزر و مدرنا عقب هستند، اما در هنگام نگهداری به کنترل دما با شدت کمتری نیاز دارند.

گائو فو، مدیر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین، روز شنبه بدون مشخص کردن اینکه آیا منظور او واکسن های خارجی است یا داخلی، گفت: زدن دوز واکسن های مختلف به مردم یکی از راه های بهبود واکسن هایی است که از میزان حفاظت بسیار بالایی برخوردار نیستند.

گائو در کنفرانسی در شهر چنگدو چین گفت: "واکسیناسیون با استفاده از واکسن های مختلف خطوط فنی، در حال بررسی است."

گائو گفت كه برداشتن گامهايي براي "بهينه سازي" فرآيند واكسن از جمله تغيير تعداد دوزها و مدت زمان بين دوزها، يک راه حل "قطعي" براي مسائل كارآمدي است.

تزریق دو واکسن ساخته شده توسط Sinovac Biotech چین که در فاصله زمانی کمتر از سه هفته انجام می شود، بر اساس داده های آزمایش فاز 3 در برزیل، 49.1٪ موثر بود. طبق مقاله ای که روز یکشنبه توسط محققان برزیلی پیش از بررسی همسالان منتشر شد، زیر آستانه 50٪ تعیین شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

اما داده های یک زیر گروه کوچک نشان می دهد که وقتی دوزها در فواصل سه هفته ای و بیشتر زده می شوند، میزان اثربخشی به 62.3 درصد افزایش می یابد. میزان کارآیی کلی واکسن در آزمایش کمی بالاتر از 50٪ بود.

چین چهار واکسن داخلی را برای مصارف عمومی تأیید کرده و پنجمین واکسن داخلی را برای استفاده اضطراری در مقیاس کوچکتر تولید کرده است. یک مقام مسئول روز شنبه گفت که کشور احتمالاً تا پایان سال 3 میلیارد دوز تولید خواهد کرد.

هیچ اطلاعات مفصلی در مورد اثرات واکسن های ساخته شده توسط Sinopharm چین منتشر نشده است. طبق گفته های موقت، دو واکسن تولید شده توسط واحدهای آن به ترتیب 4/79 و 5/72 درصد موثر است.

هیئت مدیره سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ماه مارس اعلام کرد، هر دو سازنده واکسن داده هایی در مورد واکسن کرونا خود ارائه داده اند که نشان دهنده میزان اثر بخشی مطابق با موارد مورد نیاز سازمان بهداشت جهانی (WHO) است.

چین میلیون ها واکسن خود را به خارج از کشور صادر کرده است و مقامات و رسانه های دولتی به شدت از این واکسن ها دفاع کرده اند در حالی که توانایی های ایمنی و تدارکات واکسن های دیگر را زیر سوال می برند.

گائو روز یکشنبه به تابلوی ایالتی گلوبال تایمز گفت: "داده های آزمایش سطح جهانی محافظت از واکسن، هم زیاد و هم کم است."

گائو با بیان اینکه مخلوط کردن واکسن ها و تنظیم روش های ایمن سازی، راه حل هایی است که پیشنهاد کرده است، گفت: "چگونگی بهبود میزان محافظت از واکسن ها مشکلی است که دانشمندان جهانی نیاز به توجه دارند."

گائو همچنین ادعای برخی گزارش های رسانه ای مبنی بر اینکه واکسن های کرونا چینی از میزان محافظت کم برخوردار هستند را رد کرد و به گلوبال تایمز گفت "این یک سو تفاهم واضح است".