سایت خبری طلا

اپل از فهرست خوشنام‌ترین برندها عقب افتاد

منبع: سایت طلا


نتایج نظرسنجی حاصل از سنجش خوشنامی شرکت‌ها نشان می‌دهد که اپل در فهرست جدید ۱۰۰ شرکت برتر دنیا به رده چهل و ششم رسیده و حالا تقریبا پایین‌تر از همه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری قرار گرفته است.


به گزارش موبوایران، نتایج نظرسنجی حاصل از سنجش خوشنامی شرکت‌ها نشان می‌دهد که اپل در فهرست جدید ۱۰۰ شرکت برتر دنیا به رده چهل و ششم رسیده و حالا تقریبا پایین‌تر از همه شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری قرار گرفته است.

شرکت RepTrak که برگزارکننده این نظرسنجی است، می‌گوید ورود به این فهرست در سال ۲۰۲۱ از هر زمان دیگری سخت‌تر بوده. میانگین امتیاز شرکت‌ها امسال به ۷۵ رسیده که بالاترین امتیاز در سال‌های اخیر محسوب می‌شود. اپل با کسب امتیاز ۷۴.۹ در رده ۴۶ قرار گرفته و کمی آن طرف‌تر مسترکارت را در رده ۴۷ می‌بینیم.

به گفته RepTrak، شرکت گروه لگو خوشنام‌ترین برند جهان تا این‌جای سال ۲۰۲۱ است. در رده‌های بعدی به ترتیب نام «رولکس»، «فراری»، «گروه بوش» و «هارلی-دیویدسن» را می‌بینیم. فهرست کامل ۱۰ شرکت خوشنام جهان از قرار زیر است:

گرو لگو

رولکس

فراری

گروه بوش

هارلی-دیویدسن

کانن

آدیداس

والت دیزنی

مایکروسافت

سونی

در میان غول‌های دنیای فناوری اسامی مایکروسافت، گوگل، اینتل و سامسونگ بالاتر از نام اپل دیده می‌شوند. با این حال، آمازون در رده ۹۲ و تسلا در رده ۵۶ قرار گرفته و فیسبوک هم اصلا جایی در این فهرست ۱۰۰تایی ندارد. RepTrak درباره رده‌بندی خود می‌گوید:

«ایجاد حس ارتباط با مردم در این سال سخت اهمیت زیادی داشته. کالاهای بادوام و پوشاک، فناوری (سخت‌افزار و نرم‌افزار) و محصولات خانگی و شخصی پس از یکسال که جهان برای بهره‌وری، سرگرمی، آسایش و ایمنی به آن‌ها متکی بود، از بقیه محصولات جلو زدند.»

نتایج این نظرسنجی می‌گوید نسل‌های مختلف با دید متفاوتی به شرکت‌ها نگاه می‌کنند. «نسل زد» (متولدین دهه ۸۰ شمسی به بعد) نسبت به شرکت‌های بزرگ بدبین‌ هستند. ولی «نسل هزاره» (متولد دهه ۶۰ تا ۸۰) از بین همه گروه‌ها مثبت‌ترین نگاه را دارند. نسل‌های قبل‌تر از نسل هزاره در جایی بین این دو گروه قرار می‌گیرند.

RepTrak شرکت‌ها را در یک مقیاس صفر تا صد بر اساس معیارهای مختلفی مثل محصولات و خدمات، نوآوری، عملکرد، سیاست‌ها، وضعیت رهبری و محیط کار آن‌ها رده‌بندی می‌کند. نتایج جدیدترین رده‌بندی این شرکت از اطلاعاتی به دست آمده که در بازه زمانی دسامبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ گردآوری شده است.

شرکت‌هایی که در این نظرسنجی بررسی شده‌اند باید ارزش حداقل ۲ میلیارد دلاری و آستانه شهرت جهانی ۲۰ درصدی داشته باشند. علاوه بر این، حضور در این فهرست صدتایی نیازمند دستیابی به حداقل امتیاز میانه بوده است.