به گزارش موبوایران،تلویزیون پس از جنگ جهانی دوم به طور گستردهای در بسیاری از کشورهای پیشرفته در دسترس قرار گرفت و به رسانهای محبوب در میان مردم تبدیل شد. در حقیقت، تقریباً ۸۰ ٪ از خانههای سراسر جهان در سال ۲۰۱۳ دارای تلویزیون بودند. با این حال، افزایش دسترسی جهانی به اینترنت و معرفی ابزارهای جدید برای دسترسی به رسانه، سلطه تلویزیون سنتی را به چالش کشید. میزان تماشای تلویزیون در فصلهای مختلف متفاوت است و در فصل زمستان اوج میگیرد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی کشورهایی بپردازیم که ساعات بیشتری تلویزیون تماشا میکنند.
ایالات متحده
آمریکاییها بیش از هر کشور دیگری در جهان تلویزیون تماشا میکنند. تخمین زده میشود که آمریکاییها روزانه ۲۷۰ دقیقه را به تماشای تلویزیون میگذرانند که معادل ۴.۵ ساعت در روز است. علی رغم کاهش بیننده به دلیل پخش آنلاین، این کشور همچنان از نظر تماشای تلویزیون در رتبه اول قرار دارد. جالب اینجاست که جوانان نسبت به اقشار مسن کمتر تلویزیون تماشا میکنند. البته شایان ذکر است که ایالات متحده دارای کانالهای تلویزیونی بیشماری بوده و دارای محتوایی مانند اخبار، ورزش، برنامههای کودک، سریال و فیلم و مستندهای جذاب است.
لهستان
لهستان رتبه دوم را در این لیست دارد و جزو کشورهایی است که مردمانش مدت زمان زیاد تلویزیون میبینند. میانگین زمانی که برای تماشای تلویزیون در لهستان صرف میشود ۲۶۴ دقیقه در روز برای هر بیننده است. این زمان فقط شامل برنامههای در حال پخش است و برنامههای ضبط شده قبلی را شامل نمیشود. در لهستان کانالهای عمومی کمی وجود دارد، اما کانالهای خصوصی متعددی پس از سقوط کمونیسم ایجاد شدهاند که دارای محتوای سفارشی متناسب با نیازهای بیننده هستند.
ژاپن
تلویزیون ژاپن در سال ۱۹۲۴ راهاندازی شد و از آن زمان مهندسان و شرکتهای الکترونیکی ژاپنی در پیشرفتهای فن آوری متعددی از جمله توسعه تلویزیونهای با کیفیت بالا (HDTV) در طول دهه ۱۹۶۰ همکاری داشتهاند. به طور متوسط، هر فرد در ژاپن ۲۶۲ دقیقه در روز را به تماشای تلویزیون اختصاص میدهند.
برزیل
میزان تماشای تلویزیون در برزیل از زمان پخش اولیه این کشور در سال ۱۹۵۰ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون صدها کانال برای مشاهده در هر زمان از روز وجود دارد که تماشای بسیاری از برنامهها را آسان میکند. در حال حاضر هر فرد برزیلی به طور متوسط ۲۵۴ دقیقه در روز را به تماشای تلویزیون اختصاص میدهند.
روسیه
تلویزیون یک رسانه ارتباطی بسیار محبوب در روسیه است. ۷۴ ٪ از مردم روسیه، تلویزیون ملی را به طور معمول تماشا میکنند و روسیه بیش از ۳۳۰۰ کانال تلویزیونی دارد که برخی از آنها به زبانهای محلی پخش میشوند. بینندگان تلویزیون در روسیه به طور متوسط هر فرد ۲۴۸ دقیقه در روز را به تماشای تلو یزیون اختصاص میدهند و در این زمینه رتبه پنجم جهان را دارند.
کشورهای دیگر