سایت خبری طلا

این ۵ بازی PSP را یک بار امتحان کنید

منبع: سایت طلا


چند وقتی هست که سونی خبر از مسدود شدن فروشگاه‌های بازی‌های PSP می‌دهد و همین موضوع افرادی که هنوز فرصت تجربه آثار فوق‌العاده این کنسول‌ها را نداشتند را نگران کرده.


به گزارش موبوایران، چند وقتی هست که سونی خبر از مسدود شدن فروشگاه‌های بازی‌های PSP می‌دهد و همین موضوع افرادی که هنوز فرصت تجربه آثار فوق‌العاده این کنسول‌ها را نداشتند را نگران کرده. به همین خاطر در مقاله برترین‌های امروز سراغ آثار ماندگار و ارزشمند PSP رفتم و از ۵ بازی‌ برتر این کنسول برایتان گفتم که هنوز ارزش تجربه کردن را دارند. با ویجیاتو همراه باشید.

5) Patapon 2

پاتا پاتا پاتاپون، پون پون پاتاپون؛ با همین عبارت وزن‌دار بی‌معنی، می‌شد سال‌ها زندگی کرد. بله، سری Patapon جزو آن الماس‌های گمشده‌ای است که خیلی وقت است نسخه تازه‌ای برای آن منتشر نشده. پاتاپون‌ها یک سری بازی دو بعدی ریتمیک بودند که شما در طی مراحل آن‌ها، به موسیقی گوش می‌دادید و سر ضرب‌های خاصی، کلید‌های به خصوصی را فشار می‌دادید. در اصل شما با فشار دادن به موقع این کلید‌ها، به یک ریتم خاص می‌رسیدید که قبیله تحت کنترلتان بر اساس آن به دشمنان خود هجوم می‌بردند. در یک کلام شرکت در این نبرد حس فوق‌العاده‌ای داشت و برعکس بازی‌های اکشن که پر هستند از کشتار و خون‌ریزی، ما در پاتاپون با همین ریتم‌های جذاب به آرامش می‌رسیدیم.

4) Crisis Core Final Fantasy VII

اگر بگویم فاینال فانتزی ۷ اورجینال یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است، دروغ نگفته‌ام. هنوز هم خیلی از طرفداران این مجموعه، نسخه هفتم را می‌پرستند و برای همین دور از انتظار نبود که اگر اسکوئر انیکس یک پیش‌درآمد برای آن بسازد، با استقبال زیادی همراه شود. Crisis Core Final Fantasy VII همان پیش درآمدی بود که همه منتظرش بودند. یک JRPG معرکه که شما را به چند سال قبل از وقایع فاینال فانتزی ۷ می‌برد و اجازه می‌داد که کنترل زک فیر را به دست بگیرید. جالب اینکه اسکوئر انیکس برای این بازی یک سیستم اکشن متفاوت نیز در نظر گرفته بود و ما فرصت تجربه این را داشتیم که به جای مبارزات نوبتی قدیمی مجموعه، نبردهای ریل‌تایم جذاب‌تری را شاهد باشیم.

3) Grand Theft Auto: Vice City Stories

Grand Theft Auto: Vice City Stories از آن بازی‌های جذاب PSP بود که متاسفانه خیلی از طرفداران مجموعه حتی آن را تجربه هم نکردند. GTA: Vice City Stories اگرچه به اندازه نسخه‌های کنسولی عمق زیادی نداشت، اما تجربه برخی مراحلش در نوع خود جالب بود و چرخیدن در دنیای بزرگش آن‌ هم روی یک کنسول دستی آدم را به وجد می‌آورد. جالب اینکه Vice City Stories یک پیش درآمد برای نسخه Vice City بود و اگر پای تجربه‌اش می‌نشستید، بیشتر در مورد قصه این شهر و اتفاقاتی که در آن رخ داده اطلاعات به دست می‌آوردید.

2) Resistance Retribution

قبل از اینکه استودیو بند، سراغ بازی Uncharted Golden Abbys برای کنسول‌هی دستی جدید پلی استیشن برود، آن‌ها Resistance Retribution را برای PSPهای معمولی ساختند. بازی که داستانش به اتفاقات بین نسخه اول و دوم مجموعه می‌پرداخت و به جز دوربین سوم شخصش، همه چیز آن شبیه نسخه‌های قدیمی مجموعه بود. با این حال، Resistance Retribution از نظر گیم‌پلی و طراحی مراحل یکی از بهترین رسیستنس‌هایی است که ساخته شده و به قدری خوب روی PSP اجرا می‌شد که هیچکس نمی‌توانست از تجربه‌ مبارزات درگیر کننده و گرافیک خوبش لذت نبرد.

1) God of War: Ghost of Sparta

سونی روی پلتفرم PSP، دو نسخه از مجموعه God of War را عرضه کرد که از حق نگذریم هر جفتشان جزو بهترین نسخه‌های سری به حساب می‌آیند. با این حال، از بین آن‌ها، برای من Ghost of Sparta یک چیز دیگر بود. یک بازی اکشن فوق‌العاده با موسیقی‌هایی شنیدنی و گرافیک به شدت خیره کننده که تا آخرین لحظه‌اش روح و روان شما را تسخیر می‌کرد و نمی‌گذاشت که حتی برای فول‌شارژ شدن کنسول نیز PSP را کنار بگذارید. جالب‌تر اینکه بازی شما را با گذشته کریتوس نیز بیشتر آشنا می‌کرد و به شما اجازه می‌داد که با عمق شخصیت و عواطف انسانی این کاراکتر محبوب دنیای ویدیو گیم بیشتر آشنا شوید.