به گزارش موبوایران، تا به حال حدود ۲۴ نفر بر اثر مسمومیت توسط کربن مونوکسید در بین سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۸، بعد از آن که خودرو بدون کلید استارت خود را در گاراژ روشن گذاشتند، کشته شده اند. حدود ۴۵ نفر نیز تا کنون آسیب دیده اند. گرچه به اعتقاد تایمز، آمار حقیقی ممکن است بیشتر و بالاتر باشد.
تیتر این گزارش میگوید که فرد شاب، یک راننده سالخورده که به طور اتفاقی تویوتا RAV۴ خود را به مدت ۲۹ ساعت در گاراژ روشن گذاشته بود، کشته شد. حد کربن مونوکسید خانه او، ۳۰ برابر حد قابل تحمل و مجاز برای انسان بود. او در حالی پیدا شد که نشانههای معمولی از جمله کهیر را داشت.
پسر وی گفت:" بعد از ۷۵ سال رانندگی، پدرم فکر کرد وقتی که کلید را با خود ببرد خودرو نیز خود به خود خاموش میشود. برگ تمامی گیاهان خانه او ریختند. "
گرچه برخی از خودروها بعد از مدتی خود به خود خاموش میشوند، اما برخی دیگر مانند فورد و جنرال موتور سعی میکنند تا با صدای تک بوق به راننده اخطار بدهند و برخی دیگر نیز روشن میمانند.
در سال ۲۰۱۱، مجمع مهندسان خودرویی درخواست کردند که تمامی خودروها مجهز به سیستم اخطار برای زمانی باشند که راننده فراموش میکند خودرو را خاموش کند و انجمن ایمنی حمل و نقل بزرگراه ملی ایالات متحده این گونه اخطار را ضروری دانست، اما آنها با پافشاری خودروسازان مواجه شدند.
افرادی که در خانههای ویکتوریایی زندگی میکنند، با کمپین انرژی ایمن ویکتوریا آشنایی دارند که به صاحب خانهها اخطار میدهد تا مراقب مسمومیت کربن مونوکسید باشند، اما این سیستم تنها بر روی وسایل گرمایشی گازی و باربیکیو متمرکز است. هیچگونه مسمومیت جدی و یا مرگ از طریق مسمومیت با کربن مونوکسید خودروهای بدون کلید استارتی که روشن مانده بوده اند، در استرالیا گزارش نشده است.
تکنولوژی دکمه استارت از زمانی که به خودروهای لوکس رسیده است، کمی دردسر ساز شده است.
در آمریکا و استرالیا نیز قوانین سیستم اخطار به رانندگان و یا خود به خود خاموش شدن خودروهای بدون کلید استارتی که پس از چندی بی استفاده مانده اند، تعیین نشده است.