سایت خبری طلا

ایلان ماسک این بار باعث سقوط دوج کوین شد

منبع: coindesk


قیمت دوج کوین طی ماه های اخیر رشد بالایی را تجربه کرده است. رشدی که بیشتر آن تحت تاثیر گفته ها و واکنش های ایلان ماسک به آن بوده است. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس شنبه شب برنامه زنده را در شبکه NBC اجرا کرد.


ایلان ماسک این بار باعث سقوط دوج کوین شد


قیمت دوج کوین طی ماه های اخیر رشد بالایی را تجربه کرده است. رشدی که بیشتر آن تحت تاثیر گفته ها و واکنش های ایلان ماسک به آن بوده است. ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس شنبه شب برنامه زنده را در شبکه NBC اجرا کرد.( صبح یکشنبه ساعت 8 به وقت تهران).

دوج کوین هدیه روز مادر

می ماسک ، مادر ایلان ماسک که به همراه او در این برنامه حضور داشت به ایلان ماسک گفت: "من واقعاً برای هدیه روز مادر بسیار هیجان زده ام. فقط امیدوارم که این هدیه دوج کوین نباشد.

ایلان ماسک هم در جواب او به شوخی گفت: "هست."

ایلان ماسک مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس شنبه شب برنامه ای زنده را در شبکه NBC اجرا کرد. و همانطور که انتظار می رفت قیمت دوج کوین توانست رشد معقولی را تجربه کند. این در حالی است که بری سیلبرت ، بنیانگذار گروه ارز دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) ، روز شنبه اعلام کرد که این شرکت روی ریزش قیمت دوج کوین شرط بسته است. DCG شرکت مادر CoinDesk است.

قیمت دوج کوین پس از شروع برنامه در ساعت ۸ صبح ۱۸٪ افت کرد و در لحظه نوشتن این خبر در حدود 0.53 دلار خرید و فروش می‌شود. قیمت این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته -24 درصد کاهش داشته است.

ایلان ماسک عامل پامپ قیمت

بسیاری از پامپ های اخیر دوج کوین به ماسک نسبت داده شده است در واقع اغلب بلافاصله پس از توئیت در مورد آن ، افزایش شدیدی در قیمت ایجاد می شود. اگرچه دوج کوین بیشتر به عنوان یک شوخی ایجاد و عرضه شد. افزایش آن در سال جاری توانست بیشتر ارز های دیجیتال بازار را پشت سر گذاشت به عنوان مثال ، بیت کوین امسال دو برابر شده است در حالی که دوج توانست رشد 65 برابری را برای خود به ثبت برساند.

در نتیجه این رشد قیمتی بالا ارزش بازار این ارز دیجیتال با بیش از 80 میلیارد دلار سرمایه  تقریباً برابر با بزرگترین بانک فرانسه یعنی BNP Paribas است علی رغم اینکه فقط چند فروشگاه تاکنون دوج کوین را برای پرداخت قبول کرده اند. برای مثال تیم بسکتبال دالاس ماوریکس دوج کوین را برای پرداخت در فروشگاه های خود پذیرفته است.

شرکت تسلا در دوج کوین سرمایه گذاری نکرده است

علی رغم پشتیبانی ماسک از دوج کوین در توییتر ، شاید این نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت که با وجود اینکه ایلان ماسک در مورد دوج کوین توییت میکند اما در واقع هیچ یک از سرمایه های شرکت خود را در دوج کوین سرمایه گذاری نکرده است. برخلاف بیت کوین که این شرکت حدود 1.5  میلیارد دلار از آن را در ترازنامه خود ثبت کرده است و بعداً در سه ماهه اول سال 2021 حدود 272 میلیون دلار از آن را فروخت.

ماسک همچنین به دنبال کنندگان توییتری خود هشدار داد که این هفته "با احتیاط سرمایه گذاری کنند" و گفت که ارز های دیجیتال شاید ابزاری سرگرم کننده برای سفته بازی باشد.

ایلان ماسک گفت: "مردم نباید پس انداز زندگی خود را در ارز های رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنند." "من فکر می کنم که این کار غیرعاقلانه است."

او همچنین به طرفداران خود یادآوری کرد که دوج کوین بیشتر برای شوخی ساخته شد.