به بازیگران نقشهای متفاوتی پیشنهاد میشود که برای هر کدام از آنها باید سختیها و مشکلات متفاوتی را پشت سر بگذارند. در بین این پیشنهادها گاهی نقشهایی به بازیگران پیشنهاد میشود که باید برای آن نوازندگی با یک ساز خاص را بلد باشند و اگر توانایی این کار را ندارند باید آن را بیاموزند. در اینجا با تعدادی از این بازیگران آشنا خواهید شد که برای بازی در فیلم مجبور شدند نوازندگی هم یادبگیرند.
رایان گاسلینگ برای فیلم «لالا لند»
مخاطبان این فیلم سینمایی تصور میکردند سکانسهای کلوز آپی که از نوزاندگی رایان گاسلینگ گرفته شده در واقع بدل او هستند، اما در واقع چیزی که در فیلم میبینید تماما کار خود رایان گاسلینگ است. البته موسیقی این فیلم به صورت جداگانه به وسیله رندی کربر که در این کار تبحر دارد انجام گرفته. گاسلینگ در این باره میگوید برای شش ماه چندین ساعت در روز را صرف یادگیری پیانو کرده و این موضوع باعث شد که کمی ضد اجتماعی شود.
رامی مالک در فیلم «بوهمین راپسودی»
رامی مالک با وجود اینکه هیچ سر رشته و تجربهای در زمینه موسیقی نداشت، بازی قابل تحسینی را نقش فِردی مرکوری ارائه کرد. در این فیلم هم از بدل برای سکانسهای نوازندگی استفاده نشده و آن را خود مالک انجام داده است. این بازیگر برنده اسکار در ارتباط با این موضوع گفت: لحظاتی بود که احساس میکردم من برای این کار خوب نیستم و فکر میکردم هرگز نمیتوانم سکانسهای نوزاندگی را خودم انجام دهم.
مت دیمون و جود لا برای «آقای ریپلی با استعداد»
مت دیمون و جود لا برای خلق یکی از سکانسهای به یاد ماندنی فیلم «آقای ریپلی بااستعداد» باید نواختن پیانو و ساکسیفون را یاد میگرفتند. با وجود اینکه دیمون تمامی سکانسهای مرتبط با نوازندگی پیانو را خودش اجرا میکند، اما در واقع صدایی که در فیلم میشنویم حاصل نوازندگی سالی هیق و گابریل یارد است.
بردلی کوپر در فیلم «ستارهای متولد شده»
واکین فینیکس و ریس ویترسپون در «سر به راه باش»
بیل مری در فیلم «روز موش خرما»
با وجود اینکه در برداشتهای کلوز آپ از بدل استفاده شده، اما بیل موری به اندازهای که از پس یک سکانس بر بیاید، نوازندگی پیانو یاد گرفت. در برداشتهای طولانی فیلم کاملا مشخص است که خود بیل مری آنها را اجرا میکند.
آدرین برودی در فیلم «پیانیست»
رابرت داونی جونیور برای فیلم «چاپلین»
رابرت جونیور برای رسیدن به یک نتیجه بهتر در نقش چارلی چاپلین، بازیگر افسانه فیلمهای کلاسیک که همیشه با خودش ویالون حمل میکرد، مجبور شد درست مثل چاپلین نوازندگی ویالون را با دست چپ بیاموزد.
هیو گرانت برای فیلم «درباره یک پسر»
گرانت برای بازی در یکی از حساسترین سکانسهای فیلم «درباره یک پسر» مجبور بود از نوازنده انگلیسی به نام پاول انگلیشبی نوازندگی گیتار یاد بگیرد.
ریچل وایس در فیلم «برادران بلوم»
ریچل وایس برای فیلم «برادران بلوم» مجبور بود نوازندگی با آکاردئون، ویالون، گیتار و بانجو را یاد بگیرد. به همین دلیل او در کلاسهای آموزشی هر ۴ ساز شرکت کرد. کاملا نمیتوان گفت موسیقی که در فیلم شنیده میشود توسط ریچل وایس نواخته شده، اما دقت او در انگشت گذاری را قابل قبول است.
ماندولین کاپیتان کارولی برای «نیکلاس کیج»
پیش از آنکه پاول انگلیشبی به هیو گرانت نواختن گیتار را بیاموزد، مشغول یاد دادن و نواختن ساز ماندولین به نیکلاس کیج بود تا بتواند برای فیلم «ماندولین کاپیتان کارولی» آماده شود. پاول انگلیشبی میگوید کیج بسیار با استعداد بوده و به خوبی یادگرفته است که چگونه با این ساز نوازندگی کند.