نظرسنجی: باقی ماندن فضای صعودی در بازار طلا

سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته یک نظرسنجی را میان سرمایه گذاران و کارشناسان بازار برگذار کرده و از آنها می خواهد که قیمت طلا در هفته پیش رو را پیش بینی کنند.

خبر را برای من بخوان

نظرسنجی: باقی ماندن فضای صعودی در بازار طلا


سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته یک نظرسنجی را میان سرمایه گذاران و کارشناسان بازار برگذار کرده و از آنها می خواهد که قیمت طلا در هفته پیش رو را پیش بینی کنند.

در نظرسنجی که در هفته گذشته برگذار شد، کارشناسان و سرمایه گذاران همچنان نسبت به آینده قیمت طلا صعودی بودند که نشان دهنده احاسات صعودی حاکم بر بازار طلا است.

طی دو ماه گذشته طلا 220 دلار رشد داشته و توانست به بالای 1900 دلار رشد کند. اما پس از ورود به کانال 1900 دلار حرکت صعودی خود را محدوده کرده و شروع به نوسان پرداخت.

تحلیلگران انتظار دارند که قیمت طلا در ادامه به 1950 دلار رشد کرده و سپس بتواند اوج های گذشته خود را در بالای 2000 دلار به دست آورد.

در نظرسنجی که سایت کیتکو برگذار کرد 14 تحلیلگر شرکت کردند که که 8 نفر از آنها صعود قیمت طلا را پیش بینی کردند. از 6 نفر باقی مانده سه نفر نزولی بودند و 3 نفر نیز نسبت به آینده طلا موضع خنثی داشتند.

در این نظرسنجی همچنین 11236 سرمایه گذار شرکت کردند 67 رصد از آن ها معتقد بودند قیمت طلا افزایش خواهد یافت. 17 درصد از آنها قیمت طلا را نزولی پیش بینی کرده و 16 درصد نیز خنثی بودند.

کارشناسان همچنان پیش بینی می کنند قیمت طلا به صعود خود ادامه دهد. آنها بر این باورند که ضعف دلار آمریکا، نوسانات در بازار ارز های رمزنگاری شده و در نهایت نگرانی ها نسبت به افزایش تورم دلایل اصلی افزایش قیمت طلا است.

در شرایط تورم طلا به عنوان یک دارایی امن عمل کرده و تقاضا برای آن افزایش پیدا می کند.طبق گفته جان وییر کارشناس بازار آن چیزی که هم اکنون سرمایه گذاران باید مراقب آن باشند، ارزش شاخص دلار است.

کوین گرادی دیگر کارشناس بازار گفت که سرمایه گذاران چندان با دیدگاه فدرال رزرو مبنی بر موقتی بودن قیمت طلا موافق نبوده و بر این باورند که تورم پایدار خواهد بود.

طلا

وی توضیح داد که با نگاه به قیمت ها و همچنین هزینه های زیر ساختی دولت بایدن می توان گفت که هزینه های ورودی تولید کنندگان افزایش یافته و باعث افزایش قیمت کالا های اساسی خواهد شد.

البته باید توجه داشت که برخی از تحلیلگران مانند مارک چندلر، بر این باورند که قیمت طلا کمی بیش از حد افزایش پیدا کرده است و می تواند دچار یک اصلاح قیمت شود.

این دسته از کارشناسان بر این باورند که طلا همچنان در طولانی مدت (با توجه به شرایط تورمی) صعودی خواهد بود اما ممکن است برخی از رشد های خود را پس داده و مقداری کاهش قیمت را تجربه کند.