معرفی تورینگ سوپرلجرا RH95 با پلتفرم و پیشرانه فراری

​خودروی تورینگ سوپرلجرا آرس RH95 مجهز به پیشرانه فراری ۴۸۸ پیستا با ۷۲۰ اسب‌ بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور و بدنه فیبر کربنی سبک‌وزن رونمایی شد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، خودروی تورینگ سوپرلجرا آرس RH95 مجهز به پیشرانه فراری ۴۸۸ پیستا با ۷۲۰ اسب‌ بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور و بدنه فیبر کربنی سبک‌وزن رونمایی شد.

حدود یک ماه پیش تیزری از خودروی Touring Superleggera Arese RH95 به نمایش گذاشته شده بود و اکنون به مناسبت ۹۵ سالگی کاروزریا تورینگ سوپرلجرا (Carrozzeria Touring Superleggera) به‌صورت رسمی رونمایی شد. به گزارش موتوروان، این شرکت می‌گوید طراحی محصول جدید خود را می‌توان به بهترین شکل تکامل فلسفه سبک «Streamline» معرفی کرد که با کوپه Disco Volante ارائه شده است. تورینگ سوپرلجرا آرس RH95 همچنین اولین خودروی پیشرانه وسط این استودیو به شمار می‌رود.

سوپراسپرت جدید به‌عنوان بخشی از محدوده مدل‌های AERO این شرکت، به احتمال زیاد بر اساس فراری ۴۸۸ پیستا (Pista) ساخته شده و دارای بدنه‌ای کاملاً بازطراحی‌شده در مقایسه با خودروی اصلی فراری است. تورینگ سوپرلجرا به لطف درهای قیچی‌وار خود، برش‌های زیادی در سقف برای ورود راحت‌تر به داخل کابین و دید کلی خوب سرنشینان ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین ادعا می‌کند که ارگونومی داخلی، این خودرو را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره تبدیل می‌کند.

برای اطمینان از کمترین وزن و بهترین عملکرد ممکن در جاده، بدنه‌ی خودرو از فیبر کربن ساخته شده است. برای دستیابی به حداکثر دقت و کیفیت، هر یک از قطعات CFRP با تزریق خلأ در دمای ۱۲۰ درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود و تورینگ سوپرلجرا نوید بهترین نسبت سختی به وزن را می‌دهد. هریک از ۱۸ نمونه‌ی برنامه‌ریزی‌شده برای تولید، قبل از تحویل نهایی به مالک جدید، کاملاً مورد آزمایش و بررسی کیفیت قرار می‌گیرند.

سالواتوره استرانچی، مدیرعامل تورینگ سوپرلجرا، در این زمینه می‌گوید:

خودروی Arese RH95 نقطه عطف دیگری در تاریخ تورینگ سوپرلجرا و ۹۵ سال پس از تأسیس آن است. یک‌ بار دیگر ما توانایی خود را در نوآوری نشان می‌دهیم؛ کاری که با استفاده از مواد پیشرفته و تکنیک‌های تولید غیر معمول انجام می‌شود.

زیر بدنه‌ی شیک این خودرو، پیشرانه‌‌ی ۴٫۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر وجود دارد که ۷۲۰ اسب‌ بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. این مقدار کمی بالاتر از قدرت و گشتاوری است که پیشرانه‌ی فراری ۴۸۸ پیستا ارائه می‌دهد و از جمله دلایل آن می‌توان به تغییر مکان پیشرانه، اصلاح سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرانه منبع فراری اشاره کرد. این شرکت ایتالیایی اعلام کرده است که خودروی پیشرانه وسط فراری را دوباره مهندسی کرده تا از عهده بارهای وارده و مشخصات جدید بدنه برآید.