لامبورگینی امیدوار است تا اوایل سال ۲۰۲۵ میزان انتشار کلی کربن اتومبیلهای خود را ۵۰ درصد کاهش دهد.
استفان وینکلمن، مدیر عامل شرکت لامبورگینی اعلام کرد، تا پایان سال ۲۰۲۴، هر مدلی که لامبورگینی ارائه میدهد یک مدل هیبریدی خواهد بود. اما به این زودیها انتظار ابرخودروی کاملاً برقی لامبورگینی را نداشته باشید.
مدلهای هیبریدی لامبورگینی ترکیبی از موتورهای الکتریکی و باتریهای قدرتمند با موتورهای داخلی است.
وینکلمن گفت؛ «مشتریان لامبورگینی – کسانی هستند که صدها هزار دلار صرف اتومبیلهایی میکنند که سریع حرکت میکنند و صدای آنها نیز بالا است. هیبریدهای پلاگین هنگام حرکت تهاجمی، احساس و صدای یک موتور احتراق داخلی را حفظ میکنند در حالی که اجازه میدهند اتومبیل در بعضی مواقع با قدرت کاملاً الکتریکی کار کند.»
وینکلمن میگوید؛ «هیبریداسیون در جهان پذیرفته شده است، اما اتومبیلهای برقی و الکتریکی درحد اتومبیلهای اسپرت و سرعتی چندان مورد اقبال و توجه نیستند و این چیزی است که من هنگام مراجعه به شرکتهای دیگر آن را تجربه کرده ام و دیده ام.»
رقیب ایتالیایی لامبورگینی، فراری، در حال حاضر یک مدل پلاگین هیبریدی را ارائه میدهد و مک لارن انگلیس نیز به زودی یکی از این مدلها را ارائه میدهد. چند خودروی سوپراسپرت کاملاً برقی با قابلیت دسترسی بسیار محدود مانند Rimac Concept One و Pininfarina Battista وجود دارد.
با این مدلهای پلاگین هیبریدی، لامبورگینی امیدوار است تا اوایل سال ۲۰۲۵ میزان انتشار کلی کربن اتومبیلهای خود را ۵۰ درصد کاهش دهد. این برند ابرخودرو در مدت چهار سال ۱.۵ میلیارد یورو (۱.۸ میلیارد دلار) در این پروژه سرمایه گذاری میکند.