آغاز فاز دوم رجیستری/دستگاه‌های سیم‌کارت‌خورتان را فعال کنید

با آغاز فاز دوم طرح رجیستری برای دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور شامل ساعت‌های هوشمند و مبدّل تلفن ثابت به سیار، لازم است افراد سیم‌کارت را داخل این دستگاه‌ها قرار داده و آن را روشن کرده و از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، با آغاز فاز دوم طرح رجیستری برای دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور شامل ساعت‌های هوشمند و مبدّل تلفن ثابت به سیار، لازم است افراد سیم‌کارت را داخل این دستگاه‌ها قرار داده و آن را روشن کرده و از سرویس گرفتن دستگاه خود مطمئن شوند.

طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می‌شود. با اجرای طرح رجیستری، صرفا گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، در شبکه اپراتوری کشور فعال خواهند شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

در این راستا، حمیدرضا دهقانی‌نیا -مدیرکل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز- از آغاز فاز دوم طرح رجیستری شامل تبلت، ساعت هوشمند، بارکد اسکنر، دستیار دیجیتال شخصی موسوم به PDA (Personal Digital Asistant) و مبدل تلفن ثابت به سیار (موبایل‌واره‌ها) خبر داد.

بر این اساس، آخرین مهلت اعمال قانون برای ساعت هوشمند سیم‌کارت‌خور، ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ و دستگاه بارکداسکنر، PDA و مبدّل تلفن ثابت به سیار سیم‌کارت‌خور نیز ۱۹ تیرماه ۱۴۰۰ تعیین شد. همچنین زمان مشمولیت تبلت در طرح رجیستری طی چند روز آینده اعلام خواهد شد.

اگر هر فردی دستگاه سیم‌کارت‌خوری مانند تبلت، ساعت هوشمند، بارکداسکنر، PDA و مبدل تلفن ثابت به سیار دارد باید تا قبل از تاریخ‌های تعیین‌شده، سیم‌کارت خود را در داخل دستگاه قرار داده و آن را روشن کند و حتما نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کند و از سرویس گرفتن دستگاه خود تا قبل از زمان‌بندی‌های اعلام‌شده مطمئن شود.

توصیه می‌شود سرویس گرفتن از دستگاه، به روز و ساعات پایانی اجرای طرح رجیستری موبایل‌واره‌ها موکول نشود زیرا ممکن است در آن ایام و ساعات، با افزایش حجم بار شبکه مواجه شده و امکان انجام مراحل رجیستری فراهم نشود.

همچنین حتما باید توجه شود که در هنگام خرید، اصالت دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷* یا سایت hamta.ntsw.ir یا اپلیکیشن همتا استعلام و فقط اقدام به خرید دستگاهی نمایند که استعلام قانونی بودن آن را دریافت می‌کنند. در پاسخ استعلام اصالت، اطلاعاتی از قبیل برند و مدل دستگاه، نوع واردات، شرکت واردکننده، شرکت گارانتی‌کننده و تاریخ آغاز گارانتی اعلام می‌شود که خریدار باید حتماً برند و مدل کالا را با نتیجه استعلام اصالت تطبیق دهد.