بیت کوین صعودی شد/آینده بیت کوین به کدام سو می رود؟

بیت کوین در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی نسبت به روز گذشته همین موقع رشد خوبی را به ثبت رساند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در معاملات ساعات گذشته بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد آن بودیم که قیمت بیت کوین نسبت به دیروز همین موقع حدود 1800-1700 دلار رشد کرده است. هم اکنون بیت کوین با قیمت 33 هزار و 241 دلار در حال معامله است که 9.2 درصد رشد کرده است.

این قیمت البته نسبت به هفت روز پیش 6 درصد پایین‌تر بوده و ارزش کل بازار برترین ارز مجازی جهان را به 625 میلیارد دلار رسانده است. در 24 ساعت گذشته همچنین 1.16 میلیون بیت کوین به ارزش 38 میلیارد دلار در بازار جهانی خرید و فروش شده است.

تعداد بیت کوین‌های موجود در بازار جهانی هم امروز به 18 میلیون و 743 هزار و 456 عدد رسیده است. اتریوم هم 7.5 درصد رشد کرد و به 1862 دلار رسید. باینانس کوین نیز 6.7 درصد و کاردانو هم 7.2 درصد رشد به ثبت رسانده و به ترتیب 283 دلار و 1.29 دلار در حال خرید و فروش شدن هستند.

دوج کوین و ریپل هم هر کدام با حدود 5 درصد رشد 24 سنت و 61 سنت دست به دست می‌شوند. به طور کلی نسبت به دیروز همین موقع ارزش کل بازار ارزهای مجازی جهان 8.44 درصد رشد کرده و به 1327 میلیارد دلار رسیده است.

تعداد کل ارزهای موجود در بازار جهانی هم به 10 هزار و 668 نوع رسیده و در این بازار از دیروز 82 میلیارد دلار خرید و فروش شده است.

بازار ارز دیجیتال بازیچه میلیاردر آمریکایی

الکس مشینسکی، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت سلسیوس Celsius، پلتفرم وام دهی ارز رمزنگاری شده، در مصاحبه با "کوین تلگراف" در همایش "بیت کوین 2021" در شهر میامی آمریکا به توییت های اخیر ایلان ماسک درباره بیت کوین اشاره و تأکید کرد که وی به جامعه رمزارز کمک نمی کند بلکه بیشتر به دنبال دستکاری این بازار است.

به گفته این کارشناس، ماسک فقط یک "گردشگر" در سرزمین ارزهای رمزنگاری شده است.

مشینسکی همچنین تأکید کرد که شرکت تسلا با پذیرش پرداخت های بیت کوین به نفع ماسک عمل کرده است نه به نفع مشتریان این شرکت.

وی گفت: اگر ثروتمندترین مرد جهان مایل است بیت کوین را با (خودروهای برقی) تسلا عوض کند، باید از خود بپرسید چه کسی در این معامله سود می کند؟ همان لحظه که شما آن (خودروی) تسلا را خریداری می کنید، ارزش آن کمتر از مبلغی است که برای آن پرداخته اید، اما بیت کوین به افزایش ارزش خود ادامه می دهد. بنابراین این معامله برای ایلان خوب است نه برای شما.

اگرچه قیمت بیت کوین (BTC) همچنان در حدود 30000 دلار است، اما به گفته این کارشناس، یک نگرش بلند مدت صعودی نیز وجود دارد.

مشینسکی در بخش دیگری از اظهارات خود به روند صعودی قیمت بیت کوین در بلند مدت اشاره کرد و پیش بینی کرد که این ارز دیجیتال در سال جاری میلادی به 160 هزار دلار یا احتمالاً کمی پایین تر می رسد.

وی همچنین گفت که پس از بالاترین رقم بیت کوین در تاریخ خود که بیش از 63000 دلار بود، بازار ارز رمزنگاری شده اصلاح خواهد شد.

مشینسکی گفت: وقتی (قیمت بیت کوین) خیلی سریع بالا می رود، به ناچار اصلاح می شود. می توانید توییت های من را در ماه مارس و فوریه مشاهده کنید که می گویند "ما سقوط خواهیم کرد، اصلاح خواهیم کرد."

ناپدید شدن دو برادر و 3.6 میلیادر دلار بیت کوین

دو برادر که بنیانگذار بزرگ‌ترین کارگزاری خرید و فروش ارزهای مجازی در آفریقای جنوبی بودند، به همراه 3.6 میلیارد دلار بیت کوین ناپدید شدند. آنها البته قبل از رفتن گفته بودند که کارگزاری آنها هک شده است.

امیر و رائیس کاجی، مالک کارگزاری افری کریپت، حالا ناپدید شده و یک موسسه حقوقی که از سوی مالباختگان مامور رسیدگی به این پرونده شده است گفته که نمی‌تواند این دو برادر را پیدا کند.

کارگزاری افری کریپت، به مشتریانش گفته بود که در ماه آوریل مورد هک قرار گرفته است. در عین حال البته از آنها خواسته بود تا از مراجعه به مراجع قضایی و وکلا خودداری کنند؛ چراکه این مسئله می‌تواند روند بازیابی اطلاعات را کُند کند.

البته برخی از مشترکان این کارگزاری به حرف آنها گوش نداده و دست به استخدام وکیل زدند. در صورتی که بیت کوین‌های گم شده پیدا نشود، بزرگ‌ترین ضرر بیت کوینی تاریخ خواهد بود.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که طی 10 سال گذشته در 80 دزدی سایبری بزرگ جهان 2.5 میلیارد دلار دارایی به باد رفته است.

گفته می‌شود 69 هزار بیت کوین از کارگزاری افری کریپت به سرقت رفته است که ارزش آنها در زمان ناپدید شدن 3.6 میلیارد دلار بوده است و هم اکنون 2.4 میلیارد دلار می‌ارزند.

از آنجا که آفریقای جنوبی ارزهای مجازی را یک ابزار یا تولید مالی نمی‌داند، روند رسیدگی به این پرونده و بازیابی بیت کوین‌های به سرقت رفته که باید از سوی مقامات نظارت مالی این کشور این کشور پیگیری شود بسیار پیچیده خواهد شد.

بیت کوین و بازگشت منطق به نظام‌های مالی

مکس کایزر مجری کارشناس آمریکایی شبکه راشا تودی، اخیرا در حاشیه برگزاری مجمع بیت کوین 2021 در میامی آمریکا پای صحبت میشل سیلور، تحلیل‌گر مالی نشسته و در باره اینکه چرا وی بیت کوین خریده است با او گفتگو کرده است.

سیلور معتقد است بیت کوین در حال درست کردن دولت‌هاست.

این کارآفرین آمریکایی ادامه داد: از آنجا که بیت کوین خیلی چیزها را درست می‌کند، دولت‌ها هم مجبور هستند در این ساختار منطقی عمل کنند. من جهانی را می‌بینم که 8 میلیارد نفر یک دستگاه موبایل هوشمند دارند و درون آن یک کیف پول الکترونیکی ایجاد کرده و در این کیف پول هم ارز دیجیتال شبیه دلار یا یورو دارند و در کنار آن هم دارایی بیت کوین گذاشته‌اند.

سیلور ادامه داد: بیت کوین از این طریق 8 میلیارد نفر را بهم مرتبط کرده و ده‌ها میلیون شرکت را هم بهم وصل می‌کند.

این تحلیل گر آمریکایی افزود: بیت کوین جهان را با رویکردهای سیاسی مختلف هماهنگ کرده و منطق را به تمام نظام مالی جهان باز خواهد گرداند.

سیلور گفت: بیت کوین آزادی و حق مالکیت را به نژاد بشر بازخواهد گرداند.