تصاویری از مدل جذاب و جدید پژو 308

خودروسازی فرانسوی پژو، با رونمایی از نسخه جذاب و جدید 308 SW که قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ با پیشرانه هیبریدی پلاگین وارد جاده‌ها شود، خط کاملاً جدید خودروی ۳۰۸ خود را را اندازی کرده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، خودروسازی فرانسوی پژو، با رونمایی از نسخه جذاب و جدید 308 SW که قرار است تا اواخر سال ۲۰۲۱ با پیشرانه هیبریدی پلاگین وارد جاده‌ها شود، خط کاملاً جدید خودروی ۳۰۸ خود را را اندازی کرده است.

پژو ۳۰۸ یک خودروی خانوادگی کوچک (در کلاس C) است که برای اولین بار در سال 2007 از سوی کمپانی فرانسوی پژو راهی بازار شد. این خودرو در سال 2011 و 2013 شاهد معرفی نسل اول و دوم جدید خود به بازار بود و حتی در سال 2014 توانست در سال ۲۰۱۴ مقام خودروی سال اروپا را کسب کند. پژو در طی این سال‌ها با تغییرات مختلف سعی کرد این خودروی محبوب هاچ بک را در بازار رقابت نگه دارد، اما شاید یکی از تغییرات عمده در این خودرو، مربوط به معرفی پژو 308 SW جدید باشد که قرار است در اواخر سال 2021 عرضه شود.

پژو با رونمایی از هاچ بک جدید 308 SW که قرار است با دو پیشرانه هیبریدی و احتراق داخلی عرضه شود، قصد دارد تا رقیبی جدی برای خودرو‌هایی مانند فورد Focus Estate و فولکس واگن Golf Estate را روانه جاده‌ها کند. در واقع این خودرو با طراحی جدیدی که به ویژه در کابین آن رخ داده، می‌تواند به گزینه‌ای بسیار بهتر و جادارتر برای کاربران بدل شود.

در نگاه اول، علاقمندان به خودرو‌هایی مانند پژو 308، احتمالاً بیش از هر چیز به اندازه خودروی جدید SW علاقمند خواهند شد. طول این خودرو در مقایسه با مدل‌های قبلی آن، به 4.64 متر (اندازه دریچه در 4.37 متر) رسیده و پیش آمدگی بیشتر به این معنی است که با حمل صندلی‌های عقب، ظرفیت حمل تا 608 لیتر گسترش می‌یابد. البته این رقمی است که برای 308 SWs مجهز به احتراق داخلی نقل شده است و پژو تأثیر باتری و موتور را در نسخه‌های پلاگین هیبریدی، بر فضای داخلی خودرو اعلام نکرده است با این حال، می‌توان انتظار کاهش فضای حدود 50 لیتری را داشت.

نیمکت قسمت عقب خودرو در یک تقسیم 40:20:40 برابر می‌شود و این کار را می‌توان با دو دکمه قابل دسترسی از طریق صندوق عقب انجام داد. با خواباندن این صندلی ها، پژو ادعا می‌کند که 1634 لیتر فضا در دسترس خواهد بود. دسترسی به این قسمت از طریق درب عقب اتوماتیک فراهم می‌شود و صندوق عقب نیز دارای دو طبقه است. با این حال، فقط پیش آمدگی عقب نیست که بزرگتر شده بلکه فاصله دو محور نیز 55 میلی متر از هاچ بک قبلی 308 بلند‌تر است. این باعث می‌شود که فضای عقب برای مسافرینی که در آنجا نشسته اند احساس راحتی بیشتری را فراهم کند و به همین منظور پژو ادعا می‌کند که نوع SW با 129 میلی متر فضای زانو بیشتر، در این زمینه بسیار کارآمد خواهد بود.

در جلو، 308 SW از داشبورد و صفحه نمایش و ناوبری جدیدی بهره می‌برد که شاهد تغییرات اساسی نسبت به مدل قبلی بوده است. داشبورد زاویه دار جدید با تهویه افقی طولانی خود توسط یک صفحه نمایش سرگرمی 10 اینچی با نرم افزار جدید i-Connect Advanced Peugeot و با قابلیت اتصال بی سیم هم برای Apple CarPlay و هم برای Android Auto، خودنمایی می‌کند. کنترل صوتی جدید OK Peugeot نیز از دیگر امکاناتی است که در این داشبورد جدید یافت می‌شود. در زیر صفحه استاندارد 10 اینچی، صفحه جدید تابلو برق دیجیتال با قابلیت تنظیم i-Toggle قرار دارد که به ابزار i-Cockpit کاملا دیجیتال مجهز است. از نظر ویژگی‌های کمک راننده، 308 SW با سیستم کمک راننده نیمه مستقل، از اواسط سال 2022 در دسترس خواهد بود.

خط تولید موتور این خودرو با پیشرانه بنزینی خالص 1.2 لیتری سه سیلندر توربو PureTech 130 آغاز می‌شود که 128 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک پیشرانه را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. پیشرانه دیزلی نیز با چهار سیلندر 1.5 لیتری واحد BlueHDI ارائه می‌شود که 128 اسب بخار قدرت دارد و محرک را به محور جلو می‌فرستد.

دو گزینه هیبریدی ارائه شده برای پژو 308 SW از نوع محرک جلو است و همچنین از گیربکس اتوماتیک EAT8 نیز استفاده می‌شود. مدل هیبریدی 225 ترکیبی از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بنزینی با قدرت 178 اسب بخار و یک موتور الکتریکی 107 اسب بخار با یک باتری 12.4 کیلووات ساعتی، تشکیل می‌شود. حداکثر قدرت ترکیبی 222 اسب بخار است، در حالی که پژو ادعا می‌کند انتشار CO2 این خودرو کمتر از 26 گرم در کیلومتر است. موتور الکتریکی این خودرو حداکثر سرعت 37 مایل در ساعت را برای آن در بر دارد. همین مشخصات و فناوری شارژ در مدل کم قدرت هیبرید 180 نیز صدق می‌کند که از پیشرانه 148 اسب بخاری بنزینی و موتور ترکیبی مشابه و باتری ترکیبی برای حداکثر توان تولیدی 178 اسب بخار، بهره می‌برد.