هندی ها به جای طلا بیت کوین می خرند/تلاش بیت کوین برای فرار از محدوده 37 هزار دلار

در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد رشد قیمت‌ها و بالا رفتن ارزش این دارایی‌های دیجیتال بودیم.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی بیت کوین توانست به مرز 35 هزار دلار برسد.

هم‌اکنون بیت کوین در حال نوسان بین 34 و 900 تا 35 هزار و 100 دلار است. این قیمت نسبت به دیروز 4.9 درصد رشد کرده و نسبت به هفته پیش هم 6 درصد بالا رفته، ارزش کل بازار بیت کوین هم امروز به 675 میلیارد دلار رسیده و در 24 ساعت گذشته 974 هزار بیت کوین به ارزش 34 میلیارد دلار خرید و فروش شده است.

تعداد بیت کوین های استخراج شده جهان هم هم اکنون 18 میلیون و 743 هزار و 793 واحد است. اتریوم هم 9.5 درصد رشد کرد و دوباره کانال 2 هزار دلاری را پس گرفت و الان با قیمت 2049 دلار خرید و فروش می‌شود.

باینانس کوین هم 4 درصد رشد کرد و 294 دلار قیمت گذاری شده است، کاردانو و دوج کوین نیز به ترتیب 4 و 5 درصد بالا رفته و 1.34 دلار و 26 سنت خرید و فروش می‌شوند.

به طور کلی در 24 ساعت گذشته ارزش کل بازار مجازی‌ها 5.4 درصد رشد کرده و به 1403 میلیارد دلار رسیده است. در این بازار همچنین 74 میلیارد دلار حجم خورده و تعداد کل ارزهای مجازی جهان هم به 10 هزار و 686 نوع رسیده است.

رشد قیمت دومین رمزارز مشهور تا ۲۰هزار دلار امکان‌پذیر است؟

ارزش اتریوم، که دومین رمزارز جهان پس از بیت‌کوین به شمار می‌رود، در ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است.
پس از اینکه سال جاری را به قیمت زیر هزار دلار شروع کرد، مدتی بعد توانست سد ۴هزار دلاری را بشکند و پا به پای بیت‌کوین و اکثر ارزهای دیجیتال مهم صعود کند.
از آن زمان، یک هیات متخصص پیش‌بینی کرده که قیمت اتریوم می‌تواند به بالای کانال ۲۰هزار دلاری صعود کند و با به روزرسانی‌های عمده در شبکه این رمزارز، ممکن است رشد بیش از این را نیز تجربه کند.
از طرفی، ۳۵متخصص رمزارز نیز پیش‌بینی می‌کنند که اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۲ بیشترین معاملات را در میان رمزارزها به خود اختصاص می‌دهد و از بیت‌کوین پیشی می‌گیرد.

اشتیاق هندی ها به خرید بیت کوین

هندی‌ها که به ذخیره کردن طلا شهره هستند، طی سال گذشته 40 میلیارد دلار در بازار جهانی ارز مجازی و به خصوص بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند.

گزارشات حاکی از آن است که مردم هندوستان 25 هزار تن طلا دارند، اما در عین حال حجم سرمایه‌گذاری آنها در بازار جهانی ارزهای مجازی طی سال‌ گذشته از 200 میلیون دلار به 40 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در حالی شاهد ورود میلیاردی هندی‌ها به بازار جهانی ارزهای مجازی هستیم که بانک مرکزی این کشور به شدت نسبت به این اتفاقات موضع‌گیری داشته و پیشنهاد ممنوعیت تراکنش‌های مرتبط با ارزهای مجازی را هم داده است.

ریچی سود، یک جوان 32 ساله هندی است که دارایی خود را از طلا به ارز مجازی تبدیل کرده است.

وی در ماه دسامبر 13 هزار و 400 دلار در بیت کوین، دوج کوین و اتر سرمایه‌گذاری کرده و البته در زمان بندی ورود خود به این بازار بسیار خوش‌شانس بوده است.

وی می‌گوید: من ترجیح می‌دهم که پولم را بیشتر در ارز مجازی سرمایه‌گذاری کنم تا طلا.

وی البته توانست بخشی از سرمایه خود را در ماه فوریه و زمانی که بیت کوین بالا 50 هزار دلار بود نقد کند. درواقع سود بخشی از جامعه هند است که روز به روز ورود بیشتری به بازار ارزهای مجازی دارند به گونه‌ای که هم‌اکنون تعداد معامله‌گران ارزهای مجازی در هند به 15 میلیون نفر افزایش یافته و این در حالی است که تعداد این افراد در آمریکا 23 میلیون و در انگلیس 2.3 میلیون نفر است.

سندیپ گونکا، بنیانگذار شرکت زب پی، می‌گوید: دلیل اقبال بالای ارزهای مجازی میان هندی‌ها این است که سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار راحت‌تر از خرید طلاست. شما آنلاین می‌شوید و ارز مجازی می‌خرید و نیاز نیست که شبیه طلا هویت شما تایید شود.

بیت کوین روی چه رقمی مقاومت سنگین دارد؟

کارشناسان موسسه فوربس بر این باورند که علی رغم اینکه بیت کوین توانسته خود را از خاکستر سقوط هفته‌های گذشته به خاطر اقدامات دولت چین بلند کند، اما در یک محدوده نزدیک مقاومت سنگین دارد.

از زمانی که دولت چین اقدامات خود علیه استخراج‌کنندگان بیت کوین به خصوص در استان سیچوآن را شدت بخشیده و برق بسیاری از استخراج‌کنندگان را قطع کرده است، بیت کوین توانسته پس از یک دوره سقوط به خاطر همین اتفاقات، 24 درصد رشد کند، اما روند رشد قیمت این ارز مجازی حداقل در کوتاه مدت با موانع جدی روبروست. از نظر تکنیکال هم‌اکنون بیت کوین در محدوده 34 تا 37 هزار دلاری با مقاومت قوی روبرو است.

در روز 22 ژوئن بود که خبر اتفاقات رخ داده در چین باعث شد تا قیمت بیت کوین به 28 هزار و 600 دلار سقوط کند، اما به فاصله سه روز توانست دوباره به 35 هزار و 217 دلار برسد، اما از آن زمان به بعد روند رشد بیت کوین متوقف شده و از اواسط ماه می تاکنون بیت کوین 6 بار تلاش کرده تا از محدوده 35 تا 37 هزار دلار عبور کند اما تاکنون در این مسیر موفق نبوده است.

البته در این مسیر یک بار بیت کوین توانست به شکلی مصنوعی و غیرواقعی سقف مقاومتی خود را شکسته و تا 41 هزار و 341 دلار بالا برود اما بلافاصله سقوط کرد.