چرا بهترین خودروهای الکتریکی از ایتالیا می آیند؟

در این گزارش به چرایی کیفیت بالای موتورهای ایتالیایی که در خودروهای الکتریکی به کار گرفته می‌شود، پرداخته ایم.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران ، خودرو الکتریکی یک پدیده بازاریابی نیست بلکه به تنهایی محصولی است که وجودش در بازار مورد نیاز است. اینگونه است که Teodoro Lio، مدیر خودروسازی، میزگرد "پایداری و برق" را در Motor Valley Fest ۲۰۲۱ با نظارت مدیر Motor۱.com و InsideEVs.it، الساندرو لاگو، افتتاح کرد؛ خودرو الکترونیکی قبل از هر چیز و در واقع یک ماشین است، اگر در عملکرد جزو محبوب‌ترین موتورهای جهان در ایتالیا نباشد، کجا می‌توان آن را بهتر توسعه داد؟ همانطور که با سرمایه گذاری عظیم فاو چینی نشان داده شده، یک پایگاه بی نظیر برای تبدیل شدن به مرکز جهان برای اتومبیل‌های پیشرفته الکتریکی وجود دارد.

روند تکامل خودرو الکترونیکی

دیوید دانسین، مدیر اجرایی جهانی GT مازراتی، با این عقیده که "ماشین الکتریکی انقلابی در صنعت خودرو نیست بلکه تکامل مفهوم خودرو است. در طراحی مدل‌های الکتریکی مهارت‌های جدیدی برای توسعه وجود دارد و مشکلات جدیدی برای حل وجود دارد، اما تصوراتی که تولید کننده‌ای مانند مازراتی طی دهه‌ها تحقیق آموخته است اساسی است.

او افزود: "دنیای خودرو همیشه در حال پیشرفت بوده و ما همیشه در آن حضور داشته ایم. امروزه روند تحول گرچه تا حدودی کم شده اما در نقطه شکست نیستیم: ما چیز‌های جدیدی به میراث تاسیس شده خود اضافه می‌کنیم "

مازراتی سال آینده با GranTurismo Folgore خود را وارد دنیای اتومبیل‌های برقی خواهد کرد. این یکی از نمایندگی‌‌های مدل‌های برند Trident است و تصمیم برای شروع با این خودرو پیام دقیقی را به همراه دارد. "این خودرو همچنین با پیشرانه گرمازا ارائه می‌شود، اما سازگاری زیادی بین دو منبع نیرو و احترام زیادی برای گذشته این شرکت وجود خواهد داشت".

حمله الکتریکی

ورود Maserati GranTurismo Folgore بخشی از یک پروژه بزرگتر است. بین امسال تا سال ۲۰۲۵، تعداد زیادی از خودرو‌های اسپرت با آلایندگی صفر وارد بازار می‌شوند و تا سال ۲۰۲۵، یک سوم هایپرکار‌ها برقی و یک سوم دیگر برق می‌شوند.

دلیل این امر این است که مشتریانی که این بازار‌های خاص را هدف قرار می‌دهند نیز تغییر می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند به رانندگی با مدل‌های با کارایی بالا ادامه می‌دهند، اما همچنین آن‌ها را به عنوان کلید دستیابی به دنیای جدید تجربه می‌کنند که باعث ایجاد کنجکاوی می‌شود. موتور ایتالیایی نیز می‌تواند نقش اصلی را در این روند ایفا کند، سوار بر تکامل که علاوه بر مازراتی، توسط فراری، لامبورگینی، پاگانی و دالارا نیز پشتیبانی خواهد شد. نام‌های مهمی که تغییرات اساسی را در کل صنعت ایجاد می‌کند.

نحوه شارژ تغییر می‌کند

ورود بسیاری از اتومبیل‌های برقی با کارایی بالا به بازار، الزامات جدیدی را برای شارژ با خود به همراه خواهد آورد. از آنجا که خودروهای اسپرت به طور کلی باتری‌های بزرگتری دارند، استفاده از نرخ شارژ سریع بسیار مهمتر خواهد بود. فدریکو کالنو، رئیس تحرک الکترونیکی ایتالیا در Enel X و آنتونیو جیویا، مدیر فروش الکترونیکی تحرک در A۲A، چگونگی توسعه زیرساخت‌های ایتالیا را برای ما شرح داده اند.

کالنو می‌گوید: "در ۲ سال گذشته، ما می‌خواستیم با ۱۳۰۰۰ امتیاز در ۵۰۰ ایستگاه، پوشش همگن را در قلمرو ملی ایجاد کنیم. از ابتدای سال، مرحله دوم را شروع کرده ایم که هدف آن ایجاد یک شبکه شارژ سریع با تا ۳۵۰ کیلووات است".

وی توضیح می‌دهد: "ما در سال ۲۰۲۵ با ۳۰۰۰ غرفه از این نوع وارد خواهیم شد" و با از بین بردن ترس از اتمام بنزین، ما هم اکنون در حال کار در سفر‌های طولانی هستیم. به همین دلیل است که ما تمام امتیاز دهندگانی را که شبکه آزادراه ایتالیایی است که در آن ما تمایل خود را برای نصب ایستگاه‌های شارژ مجدد در ۴۴۰ ایستگاه خدمات در ایتالیا اعلام می‌کنیم ". ما نیز عمدتا روی ۵۰ کیلووات کار کرده ایم، اما اکنون در حال آماده سازی برای یک برنامه توسعه هستیم که در سال ۲۰۳۰ ما را در سراسر ایتالیا مشاهده خواهد کرد: ما از ۷۰۰ نقطه شارژ فعلی به ۶۰۰۰ خواهیم رسید و در این موارد شارژ سریع نیز نصب می‌شود در آزادراه‌ها، گذرگاه‌ها و بزرگراه‌ها."

صنعت اتومبیل یک جهان "ساده" است. مدلی را طراحی، تولید، فروخته شده و دیگر هرگز به آن فکر نشده. اکنون ما با اکوسیستم‌های پیچیده‌تری روبرو هستیم که مزیت فضای بازار بسیار بزرگتری را به وجود می‌آورد. ارزش جهانی دنیای خودرو ۳.۵ تریلیون دلار است. بازار تحرک، تا سال ۲۰۳۰، به دو برابر ۷ تریلیون دلار خواهد رسید. فناوری، دیجیتالی کردن. به رانندگی خودکار یا تحرک مشترک فکر کنید. "

این مکانی است که موتور دره ایتالیا باید تمرکز کند. تلفیق تعالی در این منطقه آینده با مهارت‌های جدید حرفه‌ای، منطقه را به سمت ادعای خود در سطح جهانی سوق می‌دهد، ولی موتور را وادار به تبدیل شدن به سخنان لیو، "یک دره دیجیتال، یک دره سایبری و یک دره پایدار" می‌کند. زیرا برای ساختن اتومبیل برقی، اول از همه باید نحوه ساخت اتومبیل، اتومبیلی که اکنون باید دیجیتالی، متصل و سبز نیز باشد.