سایت خبری طلا

تاریخ عرضه‌ی FIFA 22 رسما اعلام شد+جزییات

منبع: سایت طلا


همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، شرکت EA به‌صورت رسمی از بازی فیفا ۲۲ (FIFA 22) برای پلتفرم‌های مختلف رونمایی کرد و درباره‌ی ویژگی‌های جدید آن توضیحاتی را ارائه داد.


به گزارش موبوایران، همان‌طور که در گذشته وعده داده شده بود، شرکت EA به‌صورت رسمی از بازی فیفا ۲۲ (FIFA 22) برای پلتفرم‌های مختلف رونمایی کرد و درباره‌ی ویژگی‌های جدید آن توضیحاتی را ارائه داد.

در این یکی دو هفته‌ی اخیر به خاطر برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۰ و کوپا آمریکا هیجان و شور و اشتیاق فوتبال میان طرفداران این ورزش بسیار زیاد بوده است و به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتس زمان مناسبی را برای رونمایی از فیفا ۲۲ انتخاب کرده است. هرچند، آن‌ها شاید این احتمال را در نظر نداشتند که کشور انگلیس که مهم‌ترین بازار بازی فیفا است، در فینال چنین شکستی را تجربه کند.

ابتدا کاور رسمی بازی FIFA 22 نشان داده شد که همچون سال پیش امباپه، ستاره‌ی فرانسوی فعلی باشگاه پاری سن ژرمن، روی آن دیده می‌شود و سپس تریلر کوتاهی از فیفا ۲۲ به نمایش در آمد. همان‌گونه که انتظار داشتیم، بازی فیفا ۲۲ قرار است برای تمامی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، کامپیوتر (از طریق استیم و اوریجین) و گوگل استیدیا منتشر شود. الکترونیک آرتس اعلام کرده است که این بازی در تاریخ ۹ مهر (۱ اکتبر) عرضه خواهد شد. علاوه بر این، نسخه‌ی لگسی ادیشن بازی برای کنسول نینتندو سوییچ هم عرضه می‌شود تا طرفداران این کنسول هیبریدی هم بی‌بهره نمانند.

با این حال، همه‌چیز به این خوبی و بدون حاشیه نبوده است. از آنجایی که هنوز تریلر کامل گیم‌پلی نمایش داده نشده است، نمی‌توان قضاوت خاصی درباره‌ی بازی FIFA 22 انجام داد اما تریلر معرفی بازی هم چندان نمای تازه‌ای از بازی به ما نشان نمی‌داد. این اولین بازی از مجموعه فیفا خواهد بود که قرار است از ویژگی‌های کنسول‌های نسل نهم استفاده‌ی بهینه‌ای کند. به همین خاطر EA قابلیت‌ جدیدی را به نام HyperMotion معرفی کرده است، اما در تریلر چیز خاصی که به‌وضوح این تفاوت را نشان بدهد، مشاهده نکردیم. تنها چیزی که در تریلر آشکار بود، لرزش‌های فراوان و گیج‌کننده‌ی دوربین بود.

با این حال، EA درباره‌ی ویژگی HyperMotion می‌گوید که این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین سعی دارد تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه از هر بازیکن ارائه دهد و سطح جدیدی از انیمیشن‌ها و فیزیک را در حرکات بازیکن‌ها به تصویر بکشد تا تجربه‌ی بازی با آن‌ها طبیعی‌تر شود. باید برای نمایش گیم‌پلی بازی صبر کنیم تا این نمایش را در عمل مشاهده کنیم. این ویژگی فقط برای نسخه‌ی کنسول‌های نسل نهمی و گوگل استیدیا در دسترس خواهد بود. نکته‌ی عجیب اینجاست که نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و بر اساس نسخه‌ی نسل هشتمی ساخته شده است.

نکته‌ی جنجال‌برانگیز دیگری هم وجود دارد که به قیمت این اثر بازمی‌گردد. بازیکنان می‌توانند نسخه‌ی نسل هشتمی بازی فیفا ۲۲ را با قیمت ۶۰ دلار خریداری کنند و قیمت نسخه‌ی نسل نهمی هم ۷۰ دلار خواهد بود. شاید این کار چندان عجیب نباشد اما موضوع عجیب‌تری درباره‌ی آن وجود دارد. الکترونیک آرتس تصمیمی گرفته که ممکن است بعضی‌ها را عصبانی کند. اگر فردی نسخه‌ی نسل هشتمی بازی را با قیمت ۶۰ دلار خریداری کند، این امکان را نخواهد داشت تا بازی را به نسخه‌ی نسل بعدی ارتقا دهد مگر آنکه نسخه‌ی آلتیمیت ادیشن را با قیمت ۱۰۰ دلار خریداری کند.

در واقع، تنها حالتی که بتوانید بازی را روی کنسول‌های هر دو نسل تجربه کنید، این است که این نسخه‌ی ۱۰۰ دلاری را خریداری کنید. EA نام این ویژگی را Dual Entitlement گذاشته است. البته، شما اگر بخواهید فقط نسخه‌ی نسل بعدی را تجربه کنید، می‌توانید با پرداخت همان ۷۰ دلار از این نسخه بهره‌مند شوید. نسخه‌ی آلتیمیت ادیشن از ویژگی‌های دیگری هم برخوردار است. علاوه بر امکانات اضافه‌ای که در بخش آلتیمیت تیم به شما می‌دهد، این قابلیت را فراهم می‌کند تا بازیکنانی که این نسخه را خریداری کرده‌اند، ۴ روز زودتر و در تاریخ ۵ مهر (۲۷ سپتامبر) بازی را تجربه کنند

شرکت EA وعده داده است که به‌زودی نمایش‌های بیشتری از گیم‌پلی بازی فیفا ۲۲ منتشر خواهد کرد. به هر حال طرفداران بازی‌های فوتبالی به‌شدت مشتاق هستند تا ببینند که آیا وعده‌های الکترونیک آرتس و کونامی برای تحول بازی‌های فوتبالی FIFA و PES در نسل نهم محقق خواهد شد یا خیر.