سایت خبری طلا

جدیدترین سهم برندهای بزرگ در بازار موبایل اعلام شد

منبع: سایت طلا


شرکت مشهور کانالیس در جدیدترین گزارش خود به سهم بازار برندهای بزرگ در بازار موبایل طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ پرداخته است.


به گزارش موبوایران، شرکت مشهور کانالیس در جدیدترین گزارش خود به سهم بازار برندهای بزرگ در بازار موبایل طی سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۱ پرداخته است. طبق این گزارش، شیائومی با کنار زدن اپل توانسته رتبه‌ی دوم این بازار را از آن خود کند. باید خاطرنشان کنیم در سه‌ماهه‌ی قبلی شیائومی در رتبه‌ی سوم بازار موبایل قرار داشت. این نخستین باری است که این شرکت چینی به چنین رتبه‌ای می‌رسد.

در رتبه‌ی اول نیز همچنان نام سامسونگ دیده می‌شود و شرکت‌های اوپو و ویوو کماکان رتبه‌های چهارم و پنجم را حفظ کرده‌اند. همانطور که در نمودار می‌توانید ببینید، سهم بازار گوشی‌های سامسونگ به ۱۹ درصد رسیده و شیائومی با داشتن سهم بازار ۱۷ درصدی فاصله‌ی چندانی با سامسونگ ندارد. طبق این گزارش منتشر شده، سهم بازار گوشی‌های شیائومی در آمریکای لاتین با رشد بیش از ۳۰۰ درصد روبرو شده و در بازارهای آفریقا و اروپا هم فروش گوشی‌های این شرکت به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ درصد رشد داشته است.

البته از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم که میانگین قیمت گوشی‌های شیائومی حدود ۴۰ درصد کمتر از سامسونگ و حدود ۷۵ درصد کمتر از اپل است. به همین خاطر شیائومی با عرضه‌ی تعداد بیشتری از گوشی‌های پرچم‌دار و گران‌قیمت قصد دارد سود دریافتی حاصل از فروش گوشی‌های خود را افزایش دهد.

اگرچه گوشی‌های شیائومی روزبه‌روز مورد توجه کاربران بیشتری قرار می‌گیرند، اما بدون شک بخش بزرگی از این موفقیت شیائومی به سقوط آزاد هواوی در بازار موبایل برمی‌گردد. هواوی برای مدت‌ها رتبه‌ی دوم بازار موبایل را در اختیار داشت و حتی برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۲۰ توانست سامسونگ را کنار بزند. اما با توجه به تحریم‌های گسترده‌ی آمریکا و مشکلاتی که برای تولید گوشی‌های خود دارد، نام این شرکت حتی دیگر در بین ۵ شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی‌شود.

شرکت کانالیس گزارش داده که هدف شیائومی‌ باید افزایش فروش گوشی‌های گران‌قیمتی مانند می ۱۱ اولترا باشد ولی با توجه به اینکه اوپو و ویوو هم تمرکز خود را برای افزایش فروش گوشی‌های پرچم‌دار افزایش داده‌اند، شیائومی‌ باید با رقبای قدری دست و پنجه نرم کند. از طرف دیگر، این رقبای چینی شیائومی مایل به صرف هزینه‌های بیشتری برای بازاریابی‌های مرسوم هستند.

اگر شیائومی‌ بتواند به این روند رشد ادامه دهد، در آینده‌ی نزدیک سامسونگ را کنار می‌زند و عنوان بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی در جهان را از آن خود می‌کند. گفتنی است طی این مدت سهم بازار سامسونگ و اپل به ترتیب ۱۵ و ۱ درصد رشد کرده که در برابر رشد ۸۳ درصدی شیائومی اصلا به چشم نمی‌آیند.