سایت خبری طلا

آیا سقوط بیت کوین حقیقت دارد؟

منبع: سایت طلا


در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی شاهد آن بودیم که برای چندمین جلسه معاملاتی بیت کوین نتوانست از کانال 31 هزار دلاری گذر کند.


به گزارش سایت طلا، در معاملات امروز بازار مجازی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین تقریبا بدون تغییر نسبت به دیروز 31 هزار و 706 دلار تعیین شد. این قیمت نسبت به هفته پیش 6 درصد پایین تر بوده و ارزش کل بازار آن هم 595 میلیارد دلار باقی ماند.

در 24 ساعت گذشته همچنین 600 هزار بیت کوین به ارزش 19میلیارد دلار در بازار جهانی جابجا شده که از این منظر کمترین حجم معاملاتی از ابتدای سال جاری تاکنون به شمار می‌رود. تعداد بیت کوین‌های جهان هم امروز به 18 میلیون و 759 هزار و 637 عدد رسید. 

برخلاف بیت کوین، اتریوم 3.9 درصد بالا رفت و هم اکنون 1966 دلار خرید و فروش می‌شود. این ارز نسبت به هفته گذشته 7 درصد از ارزش خود را از دست داده است. باینانس کوین نیز رشد 1.6 درصدی داشت و هم اکنون 305 دلار خرید و فروش می‌شود. کاردانو و ریپل به ترتیب 1.7 درصد و 4 دهم در صد رشد کردند و 1.2 دلار و 58 سنت قیمت‌گذاری شدند.

روز گذشته دوج کوین افت سنگینی را تجربه کرد، اما امروز با حدود 7 درصد رشد 18 سنت داد و ستد می‌شود. همین چند هفته پیش قیمت این ارز مجازی 74 سنت را لمس کرده بود.

در 24 ساعت گذشته 54 میلیارد دلار در بازار جهانی ارزهای مجازی پول جابجا شده و ارزش کل بازار به نیم درصد نسبت به روز گذشته، به 1300 میلیارد دلار رسیده است. تعداد کل ارزهای مجازی جهان هم امروز به 10 هزار و 939 نوع رسید. 

پیش‌بینی‌های عجیب در مورد سقوط بیت کوین و دلار آمریکا

در حالی گروهی از متخصصان ارز مجازی پیش‌بینی کرده‌اند بیت کوین تا ۲۰۵۰ جای دلار را به عنوان ارز برتر دنیا بگیرد که گروهی دیگر سقوط بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار را پیش بینی کردند.

مدیر یک صندوق چند میلیارد دلاری گفت که پیش بینی می‌کند که قیمت بیت کوین سقوط جدی را تجربه کند.

جفری گوندلاچ، مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین، که  به سلطان اوراق قرضه مشهور است پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین به زیر 23 هزار دلار خواهد رسید.

وی می‌گوید: هم‌اکنون نمودار قیمتی بیت کوین بسیار نگران کننده است و به نظر می رسد در بالاترین نقطه الگوی سر و شانه قرار دارد.

گوندلاچ در مصاحبه با شبکه خبری سی ان بی سی گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که قیمت بیت کوین از بالای 60 هزار دلار به 31 هزار و 500 دلار سقوط کرده است.

وی می‌گوید: من خیلی علاقه‌ای به نمودار سر و شانه ندارم اما به نظر می‌رسد در حال حاضر این الگو در قیمت بیت کوین کاملا واضح شکل گرفته است.

مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین می‌گوید: من معتقدم شما قیمت زیر 23 هزار دلار را خواهید دید.

گوندلاچ که ارزش دارایی صندوق سرمایه‌گذاری تحت مدیریتش 135 میلیارد دلار برآورد می‌شود، می‌گوید: احتمالا قیمت طلا امسال منفی خواهد بود و افزایش ارزش دلار در بازار جهانی هم خبر خوبی برای طلا نخواهد بود.

وی گفت: طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش ارزش دلار در بازار جهانی بودیم که این روند ادامه خواهد داشت.

البته مدیر صندوق سرمایه گذاری دابل لاین معتقد است در کوتاه مدت ارزش دلار بالا خواهد رفت اما در بلندمدت شاهد افت جدی آن خواهیم بود.

این کارشناس برجسته اقتصادی می‌گوید: با توجه به کسری بودجه بالای دولت آمریکا در میان‌مدت شاهد کاهش جدی ارزش دلار در بازار جهانی خواهیم بود.

بیت کوین طی چند ماه گذشته با چالش مواجه شده و بیش از نیمی از ارزش خود را نسبت به اوج 65 هزار دلار ماه آوریل از دست داده است.

 السالوادور در سال جاری میلادی بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا ارز قانونی کشور اعلام کرده است. سایر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی هم اعلام کرده‌اند احتمالاً برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا همین شیوه را در پیش می‌گیرند.

البته  پیش‌بینی می‌شود ارزش بیت کوین قبل از تثبیت تا 25 هزار دلار کاهش یابد یعنی 7 هزار دلار پایین تر از قیمت فعلی 32 هزار دلار. در حالی که 54 درصد از این گروه از متخصصان ارز مجازی انتظار دارند بیت کوین تا 2050 جای ارزهای بی پشتوانه را بگیرد، 44 درصد از جمله لی اسمیلز، استاد دانشگاه وسترن استرالیا پیش‌بینی نمی‌کنند بیت کوین روزی ارز برتر دنیا باشد.

 اتحادیه اروپا طرح‌های خود را برای راه‌اندازی یوروی دیجیتال طی چند سال آینده اعلام و چین مدت‌هاست استفاده آزمایشی از یوان دیجیتال را آغاز کرده است.