قانون جالب این کافی شاپ برای جذب مشتری بیشتر

این کافی شاپ هم ایده جالب و خلاقیتی را اجرا کرده است.در هفت مایلی ساحلی در شهر «گروآ» استرلیا کافی شاپی وجود دارد که نه تنها برای مشتریانش بهترین خدمات و قهوه ها را ارائه می کند بلکه به آنها درس ادب و احترام نیز می دهد.

خبر را برای من بخوان

قانون جالب این کافی شاپ برای جذب مشتری بیشتر

این کافی شاپ هم ایده جالب و خلاقی را اجرا کرده است.در هفت مایلی ساحلی در شهر «گروآ» استرلیا کافی شاپی وجود دارد که نه تنها برای مشتریانش بهترین خدمات و قهوه ها را ارائه می کند بلکه به آنها درس ادب و احترام نیز می دهد.

صاحبان این کافه تصمیم گرفتند برای تقویت ادب و احترام برای قهوه های خود نرخ های مختلفی تعیین کنند. به این صورت که با توجه به ادب و نوع کلمات مشتری قیمت هر قهوه تفاوت دارد.

آنها تابلوی جالبی روی در ورودی کافی شاپ نصب کرده اند که روی آن تفاوت قیمت ها نوشته شده است. حالا انتخاب با مشتری است که چه عبارتی را برای سفارش قهوه انتخاب کند

اگر کسی با کلمه « یک قهوه» (A coffe…) قهوه بخواهد باید ۵ دلار پرداخت کند. اما اگر کسی قهوه اش را با عبارت « لطفا یک قهوه» بخواهد ۵۰ سنت تخفیف می گیرد و ۴دلار ۵۰ سنت پرداخت خواهد کرد و در بهترین حالت اگر کسی از صاحب کافی شاپ با گفتن جمله صمیمانه و مودبانه « صبح بخیر، یک قهوه لطفا» قهوه سفارش دهد فقط ۴ دلار پرداخت خواهد کرد.

با قانون جالب این کافی شاپ آشنا شوید

با این حساب مشتری های کافه «کیوسک» ترجیح می دهند در ازای یک جمله مودبانه یک دلار تخفیف بگیرند و پول کمتری پرداخت کنند. صاحبان کافه هم ترجیح می دهند یک دلار کمتر دریافت کنند اما مشتری هایشان مودبانه تر صحبت کنند.

این ابتکار کمتر از سه ماه است که در این کافی شاپ اجرا شده است و آقای « کیو چیور» مالک کافی شاپ و همسرش «کایلی» از ابتکارشان بسیار راضی هستند چون تغییر در رفتار مشتری هایشان را به وضوح می‌بینند.

آنها بعد از این کار، ابتکارشان را در فروشگاه دیگری هم دیدند که برایشان تعجب آورد بود. مالک آن فروشگاه نیز مانند آقای چیور بعد از استفاده از این ابتکار از تغییر رفتار مشتریانش بسیار راضی است.

آقای چیور و همسرش تصمیم دارند با این کار رفتار مودبانه و محترمانه را ترویج کنند. اما مشتری های کافی شاپ کیوسک واقعا به دلخواه خودشان مودبانه برخورد میکنند یا به خاطر تخفیف بیشتر؟