سایت خبری طلا

«نازنین ملایی» به فینال گروه B صعود کرد

منبع: ایرنا


ملی پوش رویینگ زنان ایران با قرار گرفتن در جایگاه ششم به فینال رقابت های گروه B این رشته در بازی های المپیک توکیو صعود کرد.


به گزارش سایت طلا،«نازنین ملایی» که در دور مقدماتی رقابت‌های رویینگ تک‌نفره زنان المپیک با زمان هفت دقیقه و ۵۹ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفته بود به‌صورت مستقیم به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد و در این مرحله نیز توانست در جایگاه سوم گروه خود قرار گیرد و به نخستین دختر قایقران ایرانی تبدیل شد که به‌صورت مستقیم جواز حضور در فینال گره A/B را کسب می‌کند.

بنا به گفته «علیرضا سهرابیان» رییس فدراسیون و «افشین فرزام» سرمربی این رویینگ کار  هدف نهایی برای ملایی حضور در فینال گروه C  بود اما نتایج درخشان وی موجب شده تا ملی‌پوش زنان ایران در جمع ۱۲ نفر برتر رویینگ تک‌نفره زنان ایران گیرد.

صبح امروز ملایی برای حضور در فینال با ۶ رویینگ سوار زن از کشورهای مختلف به رقابت پرداخت. در گروه ملایی، کارا کهلر از ایالات‌متحدهٔ آمریکا، لوبنیگ از اتریش، توییگ از نیوزلند، زیمان از کانادا و  ثورنلی از بریتانیا حضور داشت.

ملایی در مرحله نیمه نهایی با پنج نفر دیگر به رقابت پرداخت و با زمان  ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۵۲ صدم ثانیه ششم  شد و به فینال B  راه یافت. در مرحله نیمه نهایی، قایق های نیوزلند، بریتانیا و اتریش اول تا سوم به فینال Aو بقیه قایق ها به فینال B  راه یافتند. نفراتی که راهی این فینال می شوند، برای تعیین جایگاه به رقابت می پردازند.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک همراه مرتضی رحمانی موحد سفیر ایران در ژاپن، فرید فتاحیان مسیول امور بین الملل کمیته ملی المپیک، علی رغبتی عضو کادر سرپرستی و امین عارف نیا رییس ستاد فرهنگی در محل مسابقات حاضر شدند و رقابت ملایی را از نزدیک‌ تماشا کردند.

المپیک توکیو به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده  به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ٦٦ ورزشکار ١٠ زن و ٥٦ مرد در ١٦ رشته حضور دارد.