به گزارش موبوایران، بر اساس دادههای ارائه شده از طرف فایرفاکس، شمار کاربران فعال ماهانهی این مرورگر در سهماههی چهارم ۲۰۱۸ حدود ۲۴۴ میلیون نفر بوده است ولی در سهماههی دوم ۲۰۲۱ شمار کاربران آن به ۱۹۸ میلیون نفر رسیده است.
طبق گزارش شرکت Statcounter، فایرفاکس در حال حاضر حدود ۳.۴۵ درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ، موبایل و تبلت را در اختیار دارد و در رتبهی دوم سافاری با سهم بازار ۱۸.۶۵ درصدی و در رتبهی اول کروم با سهم بازار ۶۵.۱۸ درصدی دیده میشوند. مایکروسافت اج تنها مرورگر مهمی است که با سهم بازار ۳.۴۱ درصدی پایینتر از فایرفاکس قرار دارد.
سهم بازار فایرفاکس همیشه تک رقمی نبوده است. در پایان سال ۲۰۰۹-هفت سال پس از راهاندازی-در دورانی که اینترنت اکسپلورر هنوز پادشاه و کروم در ابتدای راه بود، موزیلا تقریبا ۳۲ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. در آن زمان سهم بازار اینترنت اکسپلورر به حدود ۵۶ درصد میرسید. اما سهم فایرفاکس اواسط ۲۰۱۳ به نصف رسید زیرا در این دوران صعود همهجانبهی کروم آغاز شده بود.
در رابطه با کاهش شمار کاربران فایرفاکس میتوانیم به دلایل مختلفی اشاره کنیم. به عنوان مثال رقبای مهم این مرورگر یعنی کروم، اج و سافاری به ترتیب مرورگرهای پیشفرض اندروید، ویندوز و گجتهای اپل هستند. اگرچه فایرفاکس هم طی چند سال گذشته توجه بیشتری به بهبود عملکرد خود نشان داده، اما ظاهرا این اقدامات چندان مثمر ثمر واقع نشدهاند.