سایت خبری طلا

آیا قیمت طلا دیگر صعود نخواهد کرد؟

منبع: fxstreet


قیمت طلا در روز های گذشته کاهش بسیار شدیدی پیدا کرده و به پایین ترین سطح یک ماه اخیر رسید.


آیا قیمت طلا دیگر صعود نخواهد کرد؟

هفته گذشته برای طلا چندان خوب نبود. قیمت طلا در روز های گذشته کاهش بسیار شدیدی پیدا کرده و به پایین ترین سطح یک ماه اخیر رسید.

این در حالی است که فلز زرد توانسته بود در نیمه ابتدایی هفته گذشته رشد بسیار خوبی را تجربه کرده و تا بیش از 1830 دلار نیز صعود کند اما در ادامه هفته روندی کاهشی را در پیش گرفت و با انتشار گزارش مربوط به اشتغال آمریکا یک سقوط عظیم را تجربه کرد.

هم اکنون قیمت هر اونس طلای جهانی در 1763 دلار بسته شده است و بازار های جهانی در تعطیلات آخر هفته به سر می برند. طلا در روز جمعه و پس از انتشار داده های مربوط به اشتغال بیش از 40 دلار سقوط کرد.

عوامل متعددی وجود دارد که در روز های آینده و پس از باز شدن بازار جهانی می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذاشته و آینده آن را مشخص کنند.

در روز سه شنبه قرار است نتایج نظرسنجی ZEW برای منطقه یورو و آلمان درباره دورنمای اقتصاد (به جز کشاورزی) و داده های مربوط به هزینه های نیروی کار ایالات متحده در سه ماهه دوم سال منتشر شود.

اما مهم تر از همه داده های مربوط به قیمت مصرف کنندگلن در روز چهارشنبه منتشر خواهد شد که یکی از اصلی ترین داده ها برای تعیین میزان تورم ماهانه و سالانه به شمار می رود.

در ادامه هفته نیز برخی داده های مربوط به مطالبات بیکاری منتشر خواهد شد. در روز های آینده اگر داده ها قوی ظاهر شوند شاخص دلار ایالات متحده همچنان به قدرتمند شدن ادامه داده و در نتیجه قیمت طلا کاهش می یابد.

از طرفی با نمایان شدن حرکت رو به رشد و بهبودی اقتصاد ایالات متحده، این احتمال وجود دارد که اعضای کمیته فدرال رزرو شروع به صحبت درباره افزایش نرخ بهره کنند و در صورت تایید شدن این صحبت ها قیمت طلا هر چه بیشتر سقوط خواهد کرد.

طلا در صورتی دوباره افزایشی خواهد شد که نگرانی های تورمی افزایش یافته و سرمایه گذاران و کارشناسان بپذیرند که این تورم گذرا نبوده و دائمی خواهد بود. همچنین داده های ضعیف نیز می تواند باعث ایجاد تردید نسبت به بهبود اقتصاد و افزایش قیمت طلا شود.