به گزارش موبوایران، سرویس Spaces که اکنون یکی از پرکاربردترین و محبوبترین قابلیتهای پلتفرم توییتر محسوب میشود، پذیرای ویژگی جدیدی است که کاربران به لطف آن میتوانند با استفاده از افکتهای صوتی، صدای خود را تغییر بدهند.
چندی پیش گزارشهایی مبنی بر آزمایش قابلیت تغییر صدای از سوی توییتر در سرویس Spaces منتشر شده بود. در آن زمان «جین مانچون»، محقق حوزه اپلیکیشن، توانسته بود با بررسی کدهای اپلیکیشن و وب سایت توییتر موفق به یافتن قابلیتی پنهان شوند که هنوز برای بسیاری از کاربران فعال نشده بود. اکنون توییتر به صورت رسمی قابلیت گفته شده را در دسترس عموم افراد قرار داده است.
توییتر در بیانیه خود اعلام کرده است که برخی از کاربران از صدای خود هنگام استفاده از سرویسهای چت صوتی مانند Spaces، رضایت چندانی ندارند، اما از این پس میتوانند با اعمال افکتهای صوتی روی صدای خود به رویه گفته شده پایان دهند. ویژگی جدید میتواند برای سرگرمی نیز مورد استفاده قرار گیرد. توییتر امیدوار است با بهبود سرویسهای خود بتواند به برقراری ارتباط به صورت موثرتر و راحتتر میان کاربران کمک کند. همچنین مدتی است که در حال آزمایش امکانات و تغییرات مختلف در بخشهای مختلف خود است که در جهت بهبود برند جهانی آن صورت میگیرد.
قابلیت تازه معرفی شده از سوی توییتر هم اکنون در اپلیکیشن و سرویس تحت وب قابل دسترس است و کاربران میتوانند از آن استفاده کنند. البته برای بهرهمندی از این ویژگی نیاز به آپدیت اپلیکیشن وجود خواهد داشت. در حال حاضر بخش Spaces به عنوان یکی از جدیدترین امکانات مستقل توییتر، میزبان افراد بسیار زیادی است که تمایل دارند با شرکت در اتاقهای مختلف به صورت صوتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. به نظر میرسد توییتر سعی دارد این سرویس را بیشتر به کلاب هاوس نزدیک کند تا شاید بتواند علاقهمندان بیشتری را به سوی خود جلب نماید.
تغییرات توییتر تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمیشود و برخی المانهای ظاهری این پلتفرم هم به تازگی شاهد بهروزرسانی بودهاند. اگرچه حجم تغییرات چندان زیاد نبوده است اما همین جزئیات کوچک میتوانند بر تجربه کاربری تاثیر چشمگیری داشته باشند. فونت Chirp یکی از مهمترین موارد افزوده شده به توییتر است که کاربران اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ ممکن است در روزهای اخیر آن را مشاهده کرده باشند. برخلاف قابلیت افکتهای صوتی Spaces، فونت گفته شده به مرور در دسترس کاربران قرار میگیرد و ممکن است هنوز برای برخی فعال نشده باشد.
استفاده از رنگهای جدید در توییتر هم موجب شده است تا تمرکز کاربران بر محتوای بصری مانند تصویر و ویدیو افزایش پیدا کند. توییتر وعده داده است تنوع رنگ بیشتری را در آینده، مانند آنچه در سرویس پولی Twitter Blue شاهد هستیم، برای کاربران ارائه میکند. کلید «دنبال کردن» نیز یکی دیگر از موارد تغییر یافته در روزهای اخیر بوده است و تغییر رنگ آن برعکس گذشته صورت میگیرد.