آینده قیمت طلا در روز جمعه مشخص خواهد شد

تقریبا می توان گفت که هفته اخیر یکی از آرام ترین هفته ها برای معاملات طلا بود و قیمت طلا ثابت و با تغییرات بسیار جزئی همراه بوده است.

خبر را برای من بخوان

تقریبا می توان گفت که هفته اخیر یکی از آرام ترین هفته ها برای معاملات طلا بود و قیمت طلا ثابت و با تغییرات بسیار جزئی همراه بوده است.

با وجود ثابت بودن قیمت طلا، این فلز گرانبها توانست سطوح بالای به دست آمده خود در روز جمعه هفته گذشته پس از سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو را حفظ کند.

جهش قبلی قیمت طلا همانطور که گفته شد در روز جمعه هفته گذشته اتفاق افتاد و طلا از 1795 دلار به 1820 دلار رسید و بالا تر از میانگین متحرک 100 روزه و 200 روزه خود قرار گرفت. با این اتفاق از نظر فنی میانگین متحرک 100 روزه طلا در نمودار به بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه ان منتقل شد.

طلا در شرایطی توانست سطوح بالای خود را حفظ کند که بازار سهام یک رشد بسیار قوی را تجربه کرد. شاخص نزدک با 50 واحد رشد توانست یک جهش بسیار قوی را به ثبت رسانده و در بالا ترین رکورد های خود قرار بگیرد.

مهم ترین عاملی که باعث پایداری قیمت طلا شده و مانع از افت بیشتر آن شد، حرکت نزولی شاخص دلار بود که از کانال 93 به عدد 92.515 سقوط کرد.

در حال حاضر قیمت طلا با کمتر از یک دلار رشد در عدد 1815 دلار قرار داشته و نقره نیز در عدد 24.17 دلار معامله می شود که رشد بسیار خوبی را نسبت به چند روز گذشته از خود نشان داده است.

حال آن چیزی که آینده قیمت طلا در هفته های آینده را مشخص خواهد کرد داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی (NFP) ایالات متحده است که در روز جمعه منتشر خواهد شد.

اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که داده ها نشان دهنده ایجاد 600 هزار شغل جدید خواهد بود و در صورتی که داده های منتشر شده اختلاف فاحشی با این عدد داشته باشند قیمت طلا دستخوش تغییرات زیادی خواهد شد.

این داده ها از این رو مهم هستند که بر روی سیاست های آینده فدرال رزرو تاثیر خواهند گذاشت. فدرال رزرو مبنای تغییر سیاست های مالی خود و افزایش نرخ بهره را به حداکثر رسیدن اشتغال قرار داده است که از این رو می تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.