قیمت طلا سرانجام شروع به قدرت گرفتن کرد

بازار طلا پس از پشت سپری کردن یک تابستان بسیار آرام حال در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته است. جهش روز جمعه قیمت طلا باعث شد تا احساسات صعودی در این بازار بار دیگر زنده شوند.

خبر را برای من بخوان

بازار طلا پس از پشت سپری کردن یک تابستان بسیار آرام حال در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته است. جهش روز جمعه قیمت طلا باعث شد تا احساسات صعودی در این بازار بار دیگر زنده شوند.

گذشته سقوط ناگهانی که طی ماه های گذشته شاهد بودیم، کارشناسان اظهار داشته اند که بازار طلا طی تابستان به شکل وحشتناکی آرام بوده است و دلیل آن نیز حرکت سرمایه گذاران به سمت بازار سهام عنوان شده است.

طبق گفته های کارشناسان بازار قیمت طلا هم اکنون 12 درصد کمتر از میزان واقعی آن است چرا که در حال حاضر سرمایه به بازار سهام سرازیر شده است.

اما هم اکنون جذابیت طلا بالا رفته است. حال بسیاری از مدیران صندوق های سرمایه گذاری بار دیگر جذابیت فلز زرد را یافته اند و معتقدند که باید بر روی طلا سرمایه گذاری کنند.

از طرف دیگر در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل ایالات متحده منتشر شد و نشان داد که برخلاف پیش بینی 720 هزاری، تنها 235 هزار شغل جدید طی ماه آگوست ایجاد شده است.

این موضوع می تواند سیاست های فدرال رزرو برای کاهش خرید اوراق قرضه را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین ار شرایط اشتغال به همین گونه پیش رود فدرال رزرو در زمان افزایش نرخ بهره خود نیز تجدید نظر خواهد کرد.

حال می توان گفت که روز های خوب طلا به پایان نرسیده است. همانطور که انتظار می رفت، پس از انتشار این داده ها، شاخص دلار آمریکا ضعیف شده و حال کارشناسان می گویند که طلا می تواند بار دیگر به 1900 دلار برسد.

باید توجه داشت که طلا در مسیر صعودی خود ابتدا باید مقاومت 1836 دلاری را به دست آورد. طلا طی تابستان سه بار تلاش کرد تا در بالای این مقاومت قرار بگیرد ولی هر سه بار شکست خود.

همچنین فدرال رزرو احتمالا برنامه های خود مبنی بر کاهش خرید اوراق قرضه را به تعویق خواهد انداخت اما به کلی آنها را حذف نخواهد کرد که بهرحال می تواند بر روی معاملات طلا تاثیر منفی داشته باشد.