طلا و ترديدها در روزهاي آينده

قيمت طلا در بازارهاي جهاني به تاثير از تغييرات شاخص دلار با نوسان 8 دلاري در محدوده يك هزار و 660 دلار تا يك هزار و 670 دلار به ازاي هر اونس در تغيير بود.

خبر را برای من بخوان



انتشار گزارش‌هایی در خصوص افزایش سفارش‌ کالاهای بادوام در ماه دسامبر در ایالات متحده و نشست کمیسیون FOMC باعث شده شرایط برای افزایش قیمت طلا فراهم شود و دادوستدها شاهد موج دیگری از تحرکات مثبت باشد.

براساس گفته یکی از معامله‌گران، وضعیت فعلی باعث شده دلالان دوباره به بازار فلزات گرانبها برگردند و قیمت‌ها دستخوش تغییر شوند، این در حالی است که تغییرات محسوس ممکن است ناشی از تازه‌ترین گزارش‌ها در خصوص اشتغال ایالات متحده باشد.

البته برای بازارها همچنان شرایط کنونی ممکن است باعث تثبیت قیمت طلا شود؛ زیرا در هر صورت باید در انتظار شرایط جدیدی بود، اما دو موسسه بارکلیز و مورگان استنلی طی گزارشی اخیرا از کاهش منابع طلا خبر داده‌اند و اعلام کرده‌اند اگرچه پارامترهای اعلام شده تاثیر اندکی بر دادوستدها خواهند گذاشت اما در مجموع می‌تواند به عنوان عواملی قابل توجه، تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاران این حوزه را عوض کند.

در همین حال گزارش‌های اخیر نیز نشان می‌دهد محدوده قیمت‌ها همچنان زیر مدار یک هزار و 700 دلار به ازای هر اونس دنبال می‌شود، البته قیمت طلا در بازارهای اسپات جهانی دیروز یک هزار و 661 دلار و 60 سنت به ازای هر اونس بود.