سایت خبری طلا

قیمت طلا با وجود صعود های خفیف خود همچنان نزولی است

منبع: brightside


طلا با وجود اینکه در هفته گذشته تلاش بسیاری برای رشد از خود نشان داد، اما نتوانست سطوح جدیدی را بدست اورده و یک حرکت نزولی نسبتا شدید را از خود نشان داد.


طلا با وجود اینکه در هفته گذشته تلاش بسیاری برای رشد از خود نشان داد، اما نتوانست سطوح جدیدی را بدست اورده و یک حرکت نزولی نسبتا شدید را از خود نشان داد.

هم اکنون هر اونس طلا در عدد 1972 دلار معامله می شود که در روز کاهش 2 دلاری را از خود نشان داده است. این در حالی است که طلا هفته گذشته را در عدد 1827 ذلار اغاز کرده و بیش از 30 دلار در هفته کاهش یافته است.

در طی هفته گذشته فلز زرد چندبار تلاش کرد تا سطح کلیدی 1800 دلار را حفظ کرده و یا ان را بازپس گیرد. اما در این راه موفق نبود و بنظر می رسد که هفته را در زیر 1800 دلار به پایان خواهد رساند.

مهم ترین عاملی که باعث سقوط شدید قیمت طلا در هفته گذشته شد را می توان افزایش ارزش بازده ده ساله خزانه داری ایالات متحده دانست که باعث افزایش ارزش شاخص دلار شده و کاهش قیمت طلا را رقم زد.

با این حال عواملی مانند افزایش تنش ها میان ایالات متحده و کشور چین باعث شد تا حرکت نزولی طلا محدود شود. همچنین سرمایه گذاران اطمینان یافته اند که فدرال رزرو طی جلسه اینده خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این موضوع میتواند برای بازار طلا مثبت باشد.

با توجه به شرایطی که پیش از این اشاره کردیم احساسات در بازار طلا به نفع معامله گران نزولی است. هرچند آنها افزایش موارد ابتلا به کووید 19 را بعنوان مانعی در پیش روی خود خواهند داشت.

طلا برای اینکه بار دیگر صعودی شود باید ابتدا از مقاومت کلیدی خود در عدد 1805 دلار عبور کند که میانگین متحرک 100 روزه و 200 روزه ان می باشد. عبور از این مقاومت نیز طلا را به مقاومت بعدی ان در عدد 1835 دلار خواد رساند که طی چند ماه گذشته نتوانسته است از ان عبور کند.

از طرف دیگر قیمت طلا در عدد 1775 دلار از حمایت خوبی برخوردار بوده و افت بیشتر می تواند انرا به حمایت بعد در عدد 1750 دلار سوق دهد.