به گزارش موبوایران، شرکت تیونینگ خودرو نوویتک از کیت ارتقای سوپراسپرت فراری F8 اسپایدر با بدنه فیبر کربنی و قطعات آیرودینامیک رونمایی کرد که قدرت پیشرانه را با ارتقای نرمافزاری به ۷۹۱ اسب بخار میرساند.
دو سال پس از اولین رونمایی از فراری F8 اسپایدر، نوویتک (Novitec) کیت تیونینگ کامل خود را برای مالکانی ارائه میدهد که قدرت و عملکرد بهتری برای سوپراسپرت پیشرانه وسط خود میخواهند. به گزارش Carscoops، ارتقای بصری و عملکرد در کیت مشابه نوویتک برای فراری F8 تریبیوتو هم وجود دارد که از اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس است.
در بخش بیرونی، سوپراسپرت ایتالیایی چند قطعه آیرودینامیک فیبر کربنی شامل اسپلیتر دوتکه، فلپها، ورودی کاپوت، پنلهای محافظ، ورودیهای جانبی، اسپویلر لبهای و دیفیوزر جدید با بالههای بزرگتر دریافت میکند. نوویتک برای کسانی که کمی توجه بیشتر میخواهند، اسپویلر عقب بزرگتر یا بال عقب ساختهشده از فیبر کربن ارائه میدهد. از همین مواد برای دستگیره درها، آینههای جانبی و روکش پیشرانه استفاده شده است.
فراری F8 اسپایدر نوویتک دارای مجموعهای از رینگهای آلیاژی NF10 است که با همکاری فوسن (Vossen) تولید شدهاند. اندازهی رینگها ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب است و لاستیکهای اسپرت ۲۵۵/۳۰ ZR ۲۱ و ۳۳۵/۲۵ ZR ۲۲ روی آنها را میپوشاند. در خودروی نمایشی، رینگها با رنگ ساتن برنز تزئین شدهاند و بدنه مشکی است؛ اما نوویتک گزینههای زیادی برای رنگ بدنه ارائه میدهد.
به لطف فنرهای اسپرت نوویتک، سیستم تعلیق به اندازهی ۳۵ میلیمتر (۱٫۴ اینچ) پایین آمده است و هندلینگ را بهبود میبخشد. به منظور محافظت از اسپلیتر فیبر کربنی در برابر سرعتگیرها، سیستم تعلیق هیدرولیکی وجود دارد که محور جلو را ۴۰ میلیمتر (۱٫۶ اینچ) بالا میبرد.
پیشرانهی ۳٫۹ لیتری خورجینی هشت سیلندر مجهز به توربو دوگانه ساخت فراری اکنون ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتنمتر بهصورت معمولی تولید میکند. به لطف ماژول کنترل N-Tronic نوویتک برای تنظیم نرمافزاری، این شرکت موفق شده است بدون تغییر سختافزاری پیشرانه، حداکثر ۷۹۱ اسب بخار قدرت و ۸۹۸ نیوتنمتر گشتاور از آن بیرون بکشد.
افزایش قدرت به راننده اجازه میدهد در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (۰٫۲ ثانیه کمتر از مدل معمولی) برسد و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۷٫۸ ثانیه (۰٫۴ ثانیه سریعتر) طی کند و حداکثر سرعت آن به بیش از ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. نوویتک گزینههای زیادی برای اگزوز با یا بدون فلپ فعال ارائه میدهد که از آن جمله میتوان به مواد سبکوزن Inconel با روکش اختیاری طلای خالص ۹۹۹ اشاره کرد.
نوویتک قیمت کیت ارتقای خود را اعلام نکرده است؛ اما میتوان گفت ارزان نخواهد بود؛ زیرا فراری F8 اسپایدر یک سوپراسپرت ۲۷۵ هزار دلاری است.