سایت خبری طلا

خط و نشان فولکس واگن برای تسلا

منبع: دیجیاتو


پس از رسوایی موسوم به دیزلگیت که در سال ۲۰۱۵ گریبانگیر فولکس واگن شد، این کمپانی سعی کرده با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای به سمت پیشرانه‌های پاک الکتریکی، ذهنیت مشتریان را بازسازی کند.


به گزارش موبوایران، پس از رسوایی موسوم به دیزلگیت که در سال ۲۰۱۵ گریبانگیر فولکس واگن شد، این کمپانی سعی کرده با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای به سمت پیشرانه‌های پاک الکتریکی، ذهنیت مشتریان را بازسازی کند.

تاکنون این شرکت آلمانی چند مدل از سری برقی ID را رونمایی کرده و قصد دارد با معرفی تدریجی مدل‌های بیشتر، با قدرت به مصاف تسلا و دیگر رقبا برود. این گروه خودروسازی گسترده، در تازه‌ترین هدفگذاری خود، عبور از تسلا و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین کمپانی تولیدکننده اتومبیل‌های الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ را نشانه گرفته است.

طبق برنامه‌ریزی‌ها گروه فولکس واگن تا سال ۲۰۳۰ حدود ۷۰ مدل تمام برقی را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد. این گروه حساب ویژه‌ای روی بازار آمریکا باز کرده، چرا که دولت بایدن حامی خودروهای برقی است.

شاید فکر کنید هدفگذاری گروه فولکس واگن در سبقت‌گیری از تسلا تا سال ۲۰۲۵ کمی خوشبینانه به نظر برسد، اما کارشناسان LMC Automotive معتقدند اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند، ژرمن‌ها به هدف خود خواهند رسید.

در حال حاضر فولکس واگن کراس‌اوور ID.4 را در بازار آمریکا عرضه می‌کند و بزودی دو مدل برقی ID.BUZZ و ID Aero را نیز در این کشور به فروش خواهد رساند. با توجه به برندهای پرتعدادی که فولکس واگن در اختیار دارد، این کمپانی خواهد توانست با مدل‌های بسیار متنوع‌تر در بازار خودروهای الکتریکی آمریکا حاضر شود.

این در شرایطی است که تسلا چهار خودروی مدل ۳، مدل Y، مدل S و مدل X را روی خطوط تولید خود دارد. البته ذکر این نکته ضروری است که سایبرتراک، نسل دوم رودستر و یک مدل اقتصادی ۲۵ هزار دلاری هم در آینده نزدیک به جمع محصولات تسلا اضافه خواهند شد.

نکته جالب اینکه مدیرعامل فولکس واگن یعنی آقای هربرت دیس اوایل امسال به توئیتر پیوست و در همان بدو ورود با انتشار توئیتی ایلان ماسک را خطاب قرار داده و وی را به مبارزه طلبید! در این توئیت آمده بود: «سلام توئیتر! من اینجا هستم تا درباره گروه فولکس واگن اطلاع‌رسانی کنم، به‌ویژه در رابطه با مسائل سیاسی. و البته اینجا هستم تا بخشی از سهم بازار شما ایلان ماسک را تصاحب کنیم؛ زیرا ID.3 و e-tron ما در بازارهای بزرگ اروپایی به موفقیت رسیده‌اند. امیدوارم بحث‌های مفیدی داشته باشیم.»